Is er een verschil tussen"stilletjes iets doen" , of "stiekem iets doen ? Ik zelf vindt dat "stiekem "veel negatiever klinkt als "stilletjes".

14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan natuurlijk oolk stilletjes iets stiekem doen, maar dat is weer een nieuwe vraag.

Het beste antwoord

als je iets ''stilletjes'' doet, wil je niet dat andere mensen het horen, als je het ''stiekem'' doet, wil je niet dat mensen het weten.

dat is het verschil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je stilletjes iets doet heeft dat in tegenstelling tot stiekum iets doen,geen negatieve klank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stilletjes iets doen is niet heimelijk of geheim, maar iets niet in de openbaarheid doen...

Stiekem iets doen is altijd iets wat het daglicht niet kan verdragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt stilletjes een traan wegpinken terwijl je partner naar je kijkt, bij een mooie film bijv. Of je kunt stiekem een traan wegpinken zodat hij het niet ziet. Als je stiekem iets doet mag een ander niets weten. Doe je het stilletjes hoef je er geen geluid bij te maken.
amc
14 jaar geleden
Stiekem doen is dat er niemand er achter komt.