wat gebeurt er als je 112 belt en ophangt of niet antwoord ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is mij zelf overkomen toen ik klein was ik belde namelijk112 en hangde op wat ze doen is dan namelijk ze bellen terug kijken wat er aan de hand is neemt dan niemand de telefoon op dan komen ze wel snel naar die locatie waar je vandaan belt , maar als je niet antwoord is mij nooit overkomen dus ik zou het niet weten sorry
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
niet denken dat alles dan automatisch gaat
als je 112 belt met je mobiel kom je eerst in het landelijke politiekorps in driebergen die gaat vragen of je politie, brandweer of ambulance wilt. Als je ophangt bellen ze nooit terug. Behalve als je iets hebt gezegd wat als spoedeisend gezien kan worden. Het wordt wel gemeld in het systeem als je perongeluk belt dus als het vaker gebeurd kan het zijn dat er een voicemail van de politie wordt gestuurd met 112 is geen grap etc.
Alleen
Als je met de vaste lijn perongeluk 112 belt kom je in het service center van de meldkamer die over jou regio gaat. Dan wordt er hoogstwaarschijnlijk wel teruggebeld om te vragen of je hulpt nodig hebt. Maar in beide gevallen wordt er gevraagd of je politie brandweer of ambulance wilt en met de vaste lijn alleen moet je terug verwachten dat ze je terugbellen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik wou mijn telefoon helemaal uitzetten en toen ging mijn telefoon automatisch 112 bellen. Doen ze hier wat mee?

Antwoorden (16)

word je gescand en gecheckt of je een geintje hebt uitgehaald, of gewoon erg bibbert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets. Maar als je daarmee doorgaat, dan weten ze je te vinden. Letterlijk.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als iemand echt in nood is en de telefoon uitgaat of ophangt en die persoon niet meer terug kan bellen laat zeggen een overval bijvoorbeeld doet de politie dan ook niks?
Dan hou je de lijn bezet voor mensen die écht hulp nodig hebben. Met alle gevolgen van dien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet erg veel.Tenzij je wat belangrijke/onbelangrijke details geeft dan kunnen ze jou opsporen via apparaten die ze hebben,Meestal doen ze niks.

Toegevoegd na 1 minuut:
ze nemen nu ook meer maatregelingen. Je hebt vast wel afgelopen paar maanden reclames gezien over misbruik maken van 112.

Toegevoegd na 4 dagen:
zie hier ( http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=152734063 ) Dit is ongelovelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan bellen ze je terug om te vragen of je hulp nodig hebt. Mochten ze geen contact krijgen sturen ze zonodig agenten langs je adres, als ze je adres weten te achterhalen.

Mijn zus werkt daar en heeft me verteld dat ze verplicht zijn terug te bellen in zulke situaties zoals jij dit beschrijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kan een menseleven kosten! Dus niet doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
By mijn telefoon stond het net als het nr van de klantenservice al voorgeprogmeert en dat ging n keer fout,ksnel opgehangen voordat er werd opgenomen. Maar n paar min later werd ik al gebeld. Heb dat nr direct gewist,want als er iets gebeurt weet ik wel wat het nr is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan gebeurt er niks.
Als je wel doorgaat, dan wordtje opgepakt. I.v.m misbruik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt 112 ook bellen met een mobiel zonder simkaart erin, of beltegoed erop.
Het enige wat je nodig hebt is een mobiel met volle baterij.
In dat geval kunnen ze je niet traceren.

Maar doe het niet jij houd een lijn bezet, die meschien echt nodig is.

Toegevoegd na 2 minuten:
doe het niet in het geval het niet echt nodig is, maar als het wel nodig is, kun je zelfs met een mobiel zonder simkaart of beltegoed 112 bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets. ik heb het wel is perongeluk gedaan.
Nooit iets van terug gehoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zien altijd je telf no dus ze weten je te vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat zij dan denken dat jij een grapje uithaalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan krijg je een flinke boete en terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs als je de telefoon niet hebt geregistreerd bij de provider, kunnen ze je vinden. Je imei-nummer is (in beginsel) uniek en als zich dat 80 % van de tijd bevindt in de Dorpstraat 5 Harmelen, kunnen ze daaruit de conclusie trekken dat de eigenaar van het toestel zich daar ook bevindt. Dan zouden ze naar dat adres kunnen bellen of een agent langssturen. Wat wel zou kunnen, is dat je je imei-nummer verandert voordat je belt, wat vieze woorden roept of een bommelding doet bij het huis van je gehate leraar en dan het imei-nummer verandert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk je weleens tv? Momenteel weten ze je meteen te vinden. Als je het de 1e keer doet zal je een berisping krijgen. Doe je het vaker wordt je zeker gestraft! Het is ook niet meer dan normaal. Jou misoproep kan iemand anders zijn leven kosten. Denk dus na voor je zoiets gaat doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Als je het de 1e keer doet zal je een berisping krijgen."
Als je 1x per ongeluk belt, krijg je vast niet altijd een 'berisping'. En gestraft wordt je niet zomaar - tenminste totnutoe niet. Dan moest je 't wel erg bont maken.
ze vinden je tegenwoordig altijd als je dat doet en je krijgt er dan ook een zware boete voor, wat dat zijn namelijk geen geintjes meer, want ze moeten er altijd werk van maken, en komen helaas vaak voor niks............