Mijn vader heeft geen voogdij, moet ik zijn inkomen meetellen bij het aanvragen van studiefinanciering?

Mijn vader heeft geen voogdij over mij. Maar nu wil ik studiefinanciering aanvragen en vervolgens staat er ouder #2 en zijn naam. Telt dit mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Officieel hoeft dit niet, maar helaas zijn ze bij de IB-groep niet altijd even snel van begrip. Het beste kun je even langs gaan bij het kantoor van de IB-groep in jouw gemeente en je situatie uitleggen, zodat ze het direct in de computer kunnen verwerken. Anders sturen ze met beetje pech je nog tig keer het zelfde formulier omdat ze denken dat je het bent 'vergeten' in te vullen... Zo ken ik twee verhalen waarbij dat gebeurd is...Bij de 1 was de 2de ouder overleden, en bij de ander was de vader onbekend...Hun hebben beide veel moeite gehad om dit bij IB-groep op papier te krijgen. (Het meisje dat niet wist wie haar vader was heeft er helemaal een hoop ellende meegekregen). Dus het werkt het beste als je het persoonlijk even gaat uitleggen aan de IB-Groep en hun vraagt hoe je dit het beste kunt vermelden en of ze dat direct kunnen verwerken...Want je vader zijn inkomen telt niet voor jouw studiefinanciering als hij geen voogdij meer heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100