Wat betekend hoogst genoten?

Bij veel enquetes en vragenlijsten is er vaak de vraag: Wat is uw hoogst genoten opleiding.
Betekend dit dan dat je de opleiding moet noemen waarvan je het diploma hebt of mag je dan ook een opleiding noemen die je maar 1 jaar gevolgd hebt en dus niet hebt afgemaakt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
42.7K

Het beste antwoord

Het is inderdaad je hoogste afgeronde opleiding (afgerond betekend dus met diploma).

Dus niet een opleiding waar je maar een jaar hebt gezeten als je daar geen diploma voor hebt gehaalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het hoogste diploma behaald...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je hoogste diploma is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13mm.
en "hoogste genoten" gaat dan om het hoogste meegemaakt. Het woord "genieten" wordt vaak, maar dan vooral in officieel taalgebruik, ook gebruikt voor "ontvangen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hoogste opleidingsniveau waarvan je hebt deel uitgemaakt. Als ze om een diploma vragen, dan staat er tussen haakjes "(afgerond)" achter.