Wat is het bnp in Nederland in 2009 t/m 2012?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruto_nationaal_inkomen wordt tegenwoordig in plaats van de term Bruto nationaal product de term Bruto nationaal inkomen gebruikt. Volgens http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/macro-economie/publicaties/dne/sectoren/archief/2013/2013-29-03-03-ne-s.htm was het Bruto nationaal inkomen in 2012 in Nederland 607 miljard: "Bruto nationaal inkomen 607 miljard euro in 2012 In het vierde kwartaal van 2012 bedroeg het bruto nationaal inkomen (bni) 156 miljard euro. Daarmee komt het totaalcijfer van dat jaar op 607 miljard euro. Het bni is niet alleen een belangrijke (internationale) macro-economische maatstaf, het cijfer wordt door de Europese Unie ook gebruikt om het grootste deel van de bijdragen van de lidstaten aan ‘Brussel’ te bepalen. Het fungeert dus als een soort belastbaar inkomen van de lidstaten."
Antoni
9 jaar geleden
Ook de bedragen van de andere jaren zou je moeten kunnen vinden op de website van het Centraal Bureau voor de Statistiek: www.cbs.nl. Ik vind dingen vinden op die website persoonlijk niet erg makkelijk, maar misschien vind jij wel wat je zoekt. Je kan natuurlijk ook nog contact opnemen met het CBS.

Antwoorden (1)

$705.7 miljard (2011 est.)
$694.4 miljard (2010 est.)
$683.2 miljard (2009 est.)
Bedragen in US dollars (;
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Volgens http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/macro-economie/publicaties/dne/sectoren/archief/2013/2013-29-03-03-ne-s.htm was het Bruto nationaal inkomen in 2012 in Nederland 607 miljard euro: "Bruto nationaal inkomen 607 miljard euro in 2012 In het vierde kwartaal van 2012 bedroeg het bruto nationaal inkomen (bni) 156 miljard euro. Daarmee komt het totaalcijfer van dat jaar op 607 miljard euro. Het bni is niet alleen een belangrijke (internationale) macro-economische maatstaf, het cijfer wordt door de Europese Unie ook gebruikt om het grootste deel van de bijdragen van de lidstaten aan ‘Brussel’ te bepalen. Het fungeert dus als een soort belastbaar inkomen van de lidstaten." N.B.: Tegenwoordig wordt in plaats van de term Bruto nationaal product de term Bruto nationaal inkomen gebruikt.