Hoe groot is de gemiddelde studentenkamer?

Zijn hire bronnen voor? Verschilt dit per stad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.4K

Antwoorden (2)

De gemiddelde studentenkamer in Nederland is 21 vierkante meter groot en kost 318 euro per maand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een -? doordat de bron uit 2006 komt? Ondanks dat denk ik dat het best wel kan kloppen of iig in de buurt zit, vandaar een + van mij!
In alle steden verschillende de prijzen, en soms fors ook!

Het gemiddelde in Amsterdam, de duurste stad, is nu 465 Euro inclusief. En in de goedkoopste stad Enschede is de gemiddelde prijs 248 euro inclusief. De verschillen zijn dus enorm. Het landelijk gemiddelde is ergens rond de 350 euro.

Ook zit er nog een verschil in een kamer ergens of een kamer in een studentenhuis. Dit laatste is goedkoper.

Volgens kamer.net is de gemiddelde kamer op dit moment bijna 18 vierkante meter.

Toegevoegd na 21 seconden:
Cijfers 2010