Waarom komen niet alle vermiste kinderen in het nieuws?

Helaas zijn er regelmatig kinderen vermist. Wat mij opvalt is dat vermiste kinderen wel als vermist staan op www.politie.nl maar niet zo snel in het nieuws komen.

Waarom komen niet alle vermiste kinderen in het nieuws? Op deze manier zouden er toch veel sneller tips en zaken opgelost kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zo zijn er nog vele, vele vreselijke gebeurtenissen die regelmatig voorkomen maar waarvan er maar enkele in het nieuws komen.

Als je alle vermissingen en andere zaken die voorkomen in het nieuws zou zetten, zou er niets anders meer op tv komen dan nieuws en nog meer nieuws.
Ze moeten de belangrijkste of ergste zaken er tussenuit halen om te laten zien.

Ik denk ook dat dit te maken heeft met mensen "wakker schudden". Als er de hele dag door bijvoorbeeld vermissingen op tv zouden zijn, zou niemand er meer zo van onder de indruk zijn dan nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn er heel, heel veel die gewoon even zoek zijn, ze worden niet allemaal vermoord zoals Millie Boele...

En het is steeds in beweging, deze grove fouten van de afgelopen week, zullen tot verbeteringen leiden... En ik hoop dat ze zulke sociopaten en psychopaten als Sander V nooit meer toegelaten worden op een politieschool...

Maar het kalf moet eerst verdrinken voordat men de put dempt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een groot deel van die kinderen weer snel opduikt.
Bovendien wakker je ddor al die vermissingen/verdwijningen op het nieuws te melden alleen maar de paniek en hysterie aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze vraag werd door verschillende belangenorganisaties en familieleden van vermiste kinderen gesteld aan een van de mensen die bepaald wat er op cnn uitgezonden wordt. Simpel antwoord, alleen sensatie haalt de tv. Een naar plot, vreemde omstandigheden, complottheorien.. Kinderen die 'gewoon' vermist worden zijn blijkbaar niet interessant genoeg.