Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom noemen pro-Russische betogers tegenstanders die voor de toenadering tot de EU zijn steeds 'fascisten'?

Het viel mij op dat pro-Russische betogers in het conflict in Oekraïne vaak 'fascisten!" scanderen tegen pro-EU betogers, ik vroeg mij af waarom :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
629

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het heeft te maken met zeer oude gewoontes. Voor ons was het gisteren doodherdenking en vandaag bevrijdingsdag.
Uit die tijd en periode erna was in oosteuropa de tegenstelling tussen de communisten en de fascisten zeer groot.

Hele lang tijd werd iedereen die niet lid was de communische partij gezien als een fascist.

En nog steeds worden mensen naar naar het westen kijken als rechts gezien en de mensen die naar het oosten kijken worden als links gezien.

Dus als iemand die rechts ofwel kapitalist is, kun je het beste uitschelden als fascisten.

In Nederland zitten alle partijen in het midden, maar in andere landen zijn de tegenstellingen veel groter. Dus daar ben je snel ultralinks of ultrarechts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar is eigenlijk maar 1 goede reden voor: Mensen weten soms niet wat ze roepen, vooral betogers roepen vaak alleen maar om het roepen.

Wat nog enigszins ergens op slaat is dat de pro-EU betuigers tegen toenadering tot Rusland zijn en het fascisme anti-communistisch is.

In de bron vind je een stukje over het fascisme, je zult zien dat de EU dat dus juist niet is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding