Hoeveel pagina's mag een een motivatiebrief zijn?

Ik moet voor school een motivatie brief en een sollicatiebrief schrijven voor mijn eindewerk van nederlands. Ik vroeg me af of een motivatiebrief meer of 1 pagina mag zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is handig als het kort en krachtig is. Een a4 lijkt mij dan ook meer als genoeg.
paulus811
10 jaar geleden
Zou het geen motiveringsbrief moeten zijn, dus wat je motieven zijn om te solliciteren? Motivatie geeft meer aan hoeveel zin je erin hebt, maar niet waarom.

Antwoorden (2)

Er is geen minimum voor een motivatiebrief misschien dat jullie dat met de leraar wel hebben afgesproken.

Het doel van een motivatiebrief is om je motivatie te tonen meestal gebeurd dit in een document van ongeveer 200-300 woorden.

maar er is hier geen minimum of maximum aan verbonden zie link voor een voorbeeld van een motivatiebrief
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maak je motivatiebrief niet langer dan 1 A4-tje, dat is al vrij lang. Een sollicitatiebrief en dus ook de motivatiebrief, moet zo kort mogelijk zijn, maar wel duidelijk leesbaar, goed onderbouwd en opgesteld. De misschien toekomstige werkgever krijgt veel van deze brieven, als hij/zij hele boekwerken binnenkrijgt, dan zal je motivatie niet goed gelezen worden, of zelfs helemaal niet. Een motivatiebrief moet kort, maar duidelijk zijn.