Kun je als Nederlands burger een zorgverzekering van een buitenlandse aanbieder afsluiten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

"Elke zorgverzekeraar moet, conform artikel 25 van de Zorgverzekeringswet (Zvw), het voornemen om zorgverzekeringen aan te bieden en uit te voeren, melden bij de NZa. Bij deze melding moet de verzekeraar de modelovereenkomsten voegen volgens welke hij zorgverzekeringen wenst aan te bieden. De NZa beoordeelt of de bepalingen in de modelovereenkomst overeenkomstig de Zvw zijn. Tot op heden hebben alleen Nederlandse zorgverzekeraars het voornemen om zorgverzekeringen aan te bieden en uit te voeren bij de NZa gemeld. Het is op dit moment dus nog niet mogelijk een verzekering af te sluiten bij een buitenlandse zorgverzekeraar."

Toegevoegd na 43 seconden:
Samenvattend: op dit moment kan het (nog) niet.
Computoon