Wanneer worden tattoo's geaccepteerd op het werk en op straat?

Ik zit er aan te denken om een nektattoo te nemen. Maar ik heb er al 1 op me onderarm en merk dat het zeker nog niet door iedereen geaccepteerd wordt.
Wanneer kan ik mn nektattoo nemen zonder bang te zijn er in de toekomst problemen mee te krijgen op het werk maar ook bijv zonder raar aangeken te worden op straat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (10)

Al slaat het nergens op dat je hier op beoordeeld wordt, zou ik het toch niet doen, want dit gebeurd namelijk wel gewoon!

Ik zou dus geen tattoo in je nek zetten, tenzij je bereid bent met de consequenties te leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien je je nu al afvraagt of je in de toekomst bang moet zijn problemen te krijgen op het werk en op straat zou ik zeggen doe het niet. Zoveel mensen zoveel meningen er zullen altijd mensen zijn die je zullen beoordelen op deze tatoeage en je daardoor bijvoorbeeld een bepaalde baan niet zult krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen hebben vaak een vooroordeel over mensen met een tattoo
dat is jammer want men beoordeelt je dan niet op je waarde maar op je uiterlijk.
Bij een groot pretpark in nederland mogen werknemers geen tattoo's, hun haar niet verven, geen piercings,
dat staat in hun contract.
eigenlijk is dat een soort van discriminatie.
afgelopen week hoorde ik dat iemand niet voor aan de balie mogt zitten bij een bibliotheek omdat ze gehandicapt was.
dat was geen goede uitstraling van de bibiotheek vond men.
Ik denk dat het lang gaat duren voordat iedereen elkaar eens leert respecteren op zijn innerlijke in plaats van de buitenkant
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Eigenlijk ben ik het helemaal met je eens. En toch weet ik zeker dat ook jij vreemd zult opkijken als je geopereerd wordt door een chirurg met tattoos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt, omdat het er bij iedereen maar ingestampt word dat een 'net' persoon geen tattoo's hoort te hebben.
Acceptatie op het werk heeft te maken met het beroep dat je hebt.

Als je een kantoorbaan hebt waarbij je regelmatig contact hebt met clienten wordt het waarschijnlijk niet geaccepteerd. Een bedrijf heeft een bepaald imago en dat zelfde imago moeten de medewerkers ook doorgeven.

Bij een baantje in een kledingwinkel bijvoorbeeld worden tattoeages sneller geaccepteerd.

Acceptatie van tattoeages op straat heeft te maken met de persoonlijke mening van mensen. Er zijn nou eenmaal mensen die permanente versieringen op het lichaam niet mooi vinden. En ook weer mensen die dat wel op prijs stellen.

Dus als je afweegt om een tattoeage in de nek te nemen, zou ik serieus afwegen of het je waard is met betrekking tot je carriere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is dat de acceptatie van tattoos aan schommelingen onderhevig is, terwijl een tattoo in principe voor altijd is. Bovendien weet je niet waar je allemaal nog zult werken.

Een nektattoo is erg 'in your face', je kunt er niet omheen. Je kunt moeilijk het hele jaar door een coltrui dragen naar je werk en op straat.

Zelf heb ik niets tegen tattoos, maar als raar aangekeken worden op straat en acceptatie op het werk (om nog maar te zwijgen bij een sollicitatie!) dingen zijn waar je je zorgen over maakt, moet ik helaas zeggen: nooit.

Juist op die gebieden blijft een zo zichbare tattoo altijd een risico. Zelfs als het op een gegeven moment geaccepteerd wordt, weet je nog niet of dat over tien jaar niet weer helemaal is omgeslagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat het heel erg ook van je baan af hangt.
En wat je daar mee wil.
Ik heb zelf 3 tattoos en ben er rete trots op
Wie het niet om aan te zien vind, kijkt de andere kant maar op.
Denk dat de afb die je wilt laten zetten ook uit maakt.
Is die 'agressief' of aanstootgevend (wat natuurlijk ook weer subjectief is)
Ik zou zeggen lekker doen waar je je zelf lekker bij voelt.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een nektato plaats je, je zelf in een bepaald vakje, dus zullen er mensen zijn die er over vallen.
Maar door zo opelijk een tato te hebben, vraag je er toch om?Zeker heeft het invloed op je werkplek en je hele sociale leven.
Als je ouder wordt zijn tato.s niet meer zo belangrijk als nu.
Maar hij zit dan nog steeds in je nek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
the only difference between tattood and non-tattood people, is tattood people don't care if you have tattoo's or not.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iedereen, of in ieder geval een meerderheid van de mensen, een tatoeage zou hebben. Aangezien dat zal gebeuren zal het altijd apart zijn. Alleen dat is ook de consequentie als je tatoeage neemt, het is opvallend.
Het ligt er een beetje aan welk beroepenveld je je begeeft of zo iets is toegestaan. in de bouw of als portier hebben velen een tatoo. Als directeur zal men wat minder gebruikelijk zijn om een tatoo te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hier toch nog eens heel goed over nadenken. Want dit is in heel veel branches niet geaccepteerd.
Ik weet niet hoe oud je bent en in welke branche je werkt of wilt gaan werken, want heel veel branches willen geen mensen met tattoos in hun nek.

En misschien is dit nu wel leuk maar heb je enig idee hoe dat eruit ziet als je 70 bent? Ziet er dan best lullig uit hoor!
Je kunt hem beter op een plek zetten waar je hem nog kunt camoufleren indien nodig.
Kortom: denk er nog even heeeeeeel goed over na.