Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet een agent vragen of ik een verklaring wil afleggen?

Ik een tijdje terug aangehouden door de politie omdat ik te hard reed, maar hij heeft niet gevraagd of ik een verklaring wou afleggen omdat hij een noodoproep kreeg. is het nu zo dat de boete niet meer geldig? want ik heb de boete net wel binnen gekregen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, de boete is dan ook gewoon geldig, je kunt bezwaar aantekenen als je het niet eens bent met de boete. Als je langs een flitskast rijdt en je word geflitst, dan kun je ook geen verklaring afleggen. De agent heeft de overtreding geconstateerd, dat is voldoende.

Toegevoegd na 2 minuten:
De agent had het kunnen vragen, maar als hij met spoed naar een andere zaak moet, dan heeft hij een goede reden dit niet te doen, het feit dat de agent de overtreding heeft geconstateerd is voldoende om een bon geldig te laten zijn. Tegenwoordig schelden ze een boete ook niet snel meer kwijt, om een klein foutje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding