Moet een agent vragen of ik een verklaring wil afleggen?

Ik een tijdje terug aangehouden door de politie omdat ik te hard reed, maar hij heeft niet gevraagd of ik een verklaring wou afleggen omdat hij een noodoproep kreeg. is het nu zo dat de boete niet meer geldig? want ik heb de boete net wel binnen gekregen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Ja, de boete is dan ook gewoon geldig, je kunt bezwaar aantekenen als je het niet eens bent met de boete. Als je langs een flitskast rijdt en je word geflitst, dan kun je ook geen verklaring afleggen. De agent heeft de overtreding geconstateerd, dat is voldoende.

Toegevoegd na 2 minuten:
De agent had het kunnen vragen, maar als hij met spoed naar een andere zaak moet, dan heeft hij een goede reden dit niet te doen, het feit dat de agent de overtreding heeft geconstateerd is voldoende om een bon geldig te laten zijn. Tegenwoordig schelden ze een boete ook niet snel meer kwijt, om een klein foutje.