Waarom kondigen fabrikanten van cosmetica, levensmiddelen, enz. met trots aan dat DIT een nieuwe verpakking is?

Het lijkt mij dat het niet of weinig veranderen juist de herkenbaarheid van het product ten goede komt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Opvallen is wat de fabrikanten graag willen. Daarom zie je ook regelmatig teksten als ''verbeterde receptuur'' of '' 100 gram extra" Als je dan gaat kijken wat er daadwerkelijk aan die receptuur veranderd is kun je het verschil eigenlijk niet vinden. Het veranderen van de verpakking werkt ook goed om jou aandacht te trekken. zo goed zelfs dat het een vraag in je oproept. De fabrikant heeft precies wat ze wil; Aandacht! Daarnaast is een tijdloze verpakking bijzonder moeilijk te ontwerpen. Heineken veranderde bijvoorbeeld haar kratten van geel naar groen omdat dat beter bij de visie van het bedrijf paste.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100