Waarom is er vandaag nauwelijks gevlagd voor de verjaardag van prinses Beatrix?

Ik heb vandaag veel door Den Haag gereden, en heb slechts één vlag (zonder oranje winpel) gezien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Amadea
10 jaar geleden
Vermoedelijk omdat we te zeer 30 april gewend zijn.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ah, daarom waren er een paar vlaggen uit, ik vroeg het mij al af

Antwoorden (2)

De afgelopen jaren wordt er sowieso steeds minder gevlagd, dat komt doordat de jongere generatie hier minder waarde aan geeft. Daar komt nog bij dat Beatrix niet meer onze koningin is, en veel mensen deze datum dus min of meer 'vergeten'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overheidsgebouwen moeten zich houden aan het 'vlagprotocol'. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen 'uitgebreid vlaggen' en 'beperkt vlaggen'. Voor Beatrix maar bijv. ook Maxima, geldt 'beperkt vlaggen' (met wimpel overigens). Voor Koningsdag en nog wat andere gelegenheden geldt 'uitgebreid vlaggen' en dan wappert de vlag vanaf veel meer overheidsgebouwen. De rest van Nederland bepaalt zelf of hij al dan niet de vlag uithangt.
Computoon