Waarvoor staat de organisatie NAMBLA en wat zijn hun standpunten? Zijn er nog dergelijke organisaties?

Verwijderde gebruiker
Ozewiezewozewiezewallakristallix
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nambla De eeste link in google....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben op een website wel eens per ongeluk een lid van NAMBLA tegen gekomen ('per ongeluk' in de zin dat ik daar nou niet op zat te wachten en ik totaal geen begrip heb voor zo'n organisatie). Hij zei dat hun standpunt was dat mannen die seks hebben gehad met minderjarige jongens niet veroordeeld zouden mogen worden als er geen sprake was van dwang. Minderjarig betekent in Amerika onder de 16 jaar.
Als ik 't zo van wikipedia lees is er weinig van de groep over, alleen de website wordt nog behouden.
Er zijn in andere landen wel bekende 'pedo-verenigingen' geweest, maar die zijn inmiddels opgeheven. Volgens mij bestaan de IPCE en de pedofielenvereniging Martijn nog steeds.
Verwijderde gebruiker