Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem je iemand (waar je niks mee te maken hebt(en andersom ook niet) maar wie overal opduikt bij allerlei anderen?

Ik dacht dat zo iemand een stalker werd genoemd. Overal waar jij komt heeft hij al allerlei verhalen over je rond gestrooid. Daar zijn heel veel leugens bij. En wat je ook zegt: die ....(stalker) wordt geloofd?
Noem je zo iemand nu wel of geen stalker?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
SimonV
10 jaar geleden
Geen stalker, wel een roddelaar of kwaadspreker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord op je vraag is al gegeven door Poet. + voor Poet :)
Je kunt ook aangifte doen van laster. Het wordt immers gezien als misdrijf. http://www.wetrecht.nl/laster/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zo iemand heet een lasteraar
Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.
Dat lijkt me hier duidelijk aan de hand te zijn.

Een stalker is iemand die jouzelf steeds lastig valt door je te achtervolgen, steeds op hinderlijke wijze contact op te nemen, of soms ook te bedreigen.
Dat lees ik niet in je beschrijving. De persoon die jij beschrijft richt zich immers op anderen en niet op jouzelf.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding