Krijgt u ook af en toe het idee, dat de vraag steller soms zomaar een antwoord kiest?

Sommige antwoorden slaan nergens op en worden toch gekozen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

ja, is absoluut een voorkeur van de vraagsteller.

Om misschien eerlijker te zijn zou het het antwoord moeten zijn met de meeste + punten, maar dit blijft uiteraard ook fraude gevoelig, zet maar een leuke foto bij je zelf neer en dat scheelt ook zeker weet ik
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ja, zolang iedereen maar lucraak kan antwoorden, en bepaalde meningen ook antwoorden zijn. Tja kan er ook behoorlijk wat onzin tussen zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Absoluut en dit heeft (ongetwijfeld onbedoeld) maar mooi als resultaat dat zich het kaf van het koren scheidt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sommige 'bekenden' van elkaar hebben een vraag een uurtje er op staan, kiezen dan elkaars vragen als 'interessant', geven elkaar het predikaat 'beste antwoord' (hoe onzinnig het ook is) en sluiten de vraag weer om vervolgens opnieuw te beginnen. Zolang deze site om (waarde)punten draait zal dan ook wel zo blijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat idee heb ik ook wel eens. Dat de vraagsteller gewoon iemand kiest of een persoon die hij/zij kent terwijl dat niet het beste/goede antwoord was! Het gaat mij niet om die misgelopen punten maar dat je wel het goede of beste antwoord volgens jou ook kiest voor het beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. (kies je mij?).
:-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mischien zijn er ook mensen die zo snel mogelijk hun 3 punten terug willen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wil mijn antwoord op deze vraag herhalen welke hier staat: http://www.goeievraag.nl/vraag/beantwoord-vraag-anders-zegt-later.4439 en waar hopelijk veel vraagstellers een voorbeeld aan nemen.
:-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad. Maar het is ook raar dat er discussie/mening-vragen zijn, waarbij er dus helemaal geen beste antwoord is. Iedere mening is tenslotte een goed antwoord, dus eigenlijk zou zo'n vragensteller dan aan iedereen die een fatsoenlijk antwoord geeft een punt moeten geven (duimpje) en verder geen beste antwoord moeten kiezen, maar de vraag gewoon afsluiten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Het komt voor dat zomaar antwoorden gekozen worden die als antwoord echt nergens op slaan. Dit heeft met het puntensysteem te maken. Er zijn personen die twee accounts aanmaken en op die manier proberen om snel veel punten te halen. Er zijn ook "vriendjes" die elkaar vooral punten geven, maar dit is gelukkig maar een klein percentage. Als je tegenkomt dat antwoorden echt onzinantwoorden zijn, kun je dit melden op "meld misbruik". Mijn persoonlijke ervaring is dat hier adequaat op gereageerd wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik heb ook dat idee. En wat ik ook zie is dat mensen met een afwijkende mening direct een minnetje krijgen. Jammer, want ook afwijkende antwoorden kunnen goed zijn.
Zelfs een of twee keer gezien dat een heel fout antwoord won, terwijl het goede antwoord (maar blijkbaar niet naar de zin van de vragensteller) niet won.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat idee heb ik ook. Daarbij komt nog dat de vraagsteller vaak ook binnen een of twee antwoorden de vraag alweer sluit. Lijkt me handiger om te wachten tot er een écht goed antwoord gegeven wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is dat eigenlijk met "antwoorden kiezen"?