Zijn er ook moslimmoppen?

In Nederland heb je moppen over Jan en Marietje, Joodse moppen over Sam en Moos en Sara, er zijn Belgenmoppen en Ierse etc.

Toegevoegd na 2 dagen:
Wie kent er een mop die uit bv de Irakwereld komt of uit Afghanistan, of uit Pakistan. Een mop die de mensen daar aan elkaar vertellen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Moslim' is geen land. Nederland, België en Ierland wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ineke, wat grappig je felle reactie bij mijn vraag als je zelf deze vraag stelt:-) maar wil je een ''ja '' of een ''nee'' of wil je er 1 horen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil graag een mop horen die vanuit een van de Moslimlanden zelf komt, een mop waarin ze zichzelf relativeren. Wat is hun humor? Ik ken die niet. Hoewel ik wel mensen ken die de Islam aanhangen. Met sommige vrouwen heb ik wel een wenkbrauw-optrek contact soms(dat is het begin van het samen lachen over iets), maar een mop heb ik nog nooit gehoord.
Vertel me er eentje, dat is eigenlijk de strekking van mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie mn antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb op mijn yahoo answers account al mijn vragen van de afgelopen drie jaar doorgewerkt, want ik was ervan overtuigd dat ie er tussen stond, MET antwoord.. maarrrrr ik kan hem nog steeds niet vinden. Ik heb de vraag daar even opnieuw gesteld, want ik weet zeker dat ik daar een hele goeie site gevonden had... ik zocht en zoek ook humor van de islam ZELF niet OVER de islam of moslims... dus.... even geduld aub... wie weet komt er nog wat zinnigs naar voren! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goeie Moslim-moppen wilt lezen, moet je eens een poosje rondneuzen op fora waar veel jonge moslims zitten (magreb ofzo). Nou en of ze moppen kennen met zichzelf als slachtoffer/ onderwerp.

Het beste antwoord

Ja, ook moslims maken grapjes... Alleen veel minder duidelijk dan wij, en meestal is het zo dat de westerlingen grapjes maken OVER islam.

ik zoek nog even naar de site waar ik laatst allerlei islamitische humor vond...

Toegevoegd na 2 dagen:
One day, Mullah Nasruddin decided to go fishing. He called upon his good friend Rabbi Moishe, got their poles and bait together, rented a small rowboat at the local harbor, and off to sea they went. After an amazing afternoon of fishing, the two men had caught thirty fish. An elated Mullah Nasruddin said to Rabbi Moishel, "Better mark this spot so we can come here tomorrow!"

The next day Mullah Nasruddin met up with Rabbi Moishe at the rental harbor for another day of fishing.

"Did you mark the spot?" Mullah Nasruddin asked Rabbi Moishe confidentially.

"Of couse," replied Rabbi Moishe, "I painted a big white X on the bottom of the rowboat."

"You fool!" Shouted Mullah Nasruddin and slapped his forehead, "What if we can't rent that same boat today?"

Toegevoegd na 2 dagen:
GEVONDEN!!
http://www.terrajoke.com/terra_jokes/arabic_jokes/default_arabic.htm

even naar beneden scrollen!! maar, hier staan echte arabische grapjes.

Toegevoegd na 2 dagen:
* er is NOG een site, van de bbc.. ben nog zoekende... :-)

Toegevoegd na 2 dagen:
http://mrjam.typepad.com/diary/2010/02/5-best-islamic-jokes.html

ook een stukje naar beneden scrollen, en ik hoop dat je engels ok is!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zoek echt en oprecht naar moppen die moslims zelf en over zichzelf maken. Hoop dat je de site vindt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan m nog niet vinden... dat was vorige keer ook zo... één site over echte moslim grappen,.. van de bbc vermoedelijk, en ik kan hem niet meer vinden.... alleen maar grappen OVER moslims, niet door moslims... als ik m nog vind krijg je m.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
graag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je, je hebt de vraag ook het beste begrepen!

Andere antwoorden (7)

Ik snap je vraag niet helemaal. Tuurlijk zijn er moslimmoppen, moppen over moslims. Als je bedoeld of de personages in die moppen ook vaak dezelfde naam hebben zoals moppen met een nederlander erin, de nederlander vaak Jantje heet, dan is dat met Moslim moppen ook zo. Vaak heet het personage dan Achmed of Mohammed. Als je bedoeld of moslims ook zelfspot hebben, dan heb ik geen idee.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ja ze hebben zelfspot
http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-2025358.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook moslims hebben zoals iedereen humor en kennen zij moppen. De moppen zijn bijna hetzelfde als de alom bekende sam en moos grappen, of de belgenmoppen.
Ze maken zelfs moppen over de Islam.

Niets bijzonders dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, deze zijn er zeker, als ik deze hier echter plaats worden deze direct verwijderd als zijnde racistisch.
Terwijl als ik het woord moslim verander voor belg het ineens wel word toegestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk hebben de moslims ook moppen.

Kijk maar eens op deze site:

http://abdulwadud.web-log.nl/abdulwadud/2007/08/abdulwadd_tapt_.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor heleboel zelfs, alleen ik weet ze in het turks...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe noem je de vloerbedekking in Moskees?
Islaminaat

Moslim die lekker ruikt.
HugoBosslim.

Moslim die z'n gebit onderhoud:
Floslim

Hoe noem je een Moskee gemaakt van ijs?
Moskou

Hoe noemt de islamitische slager zijn zoon?
Moschouderhammed

Een supermarkt waar je Moslims kunt kopen.
Allah Heijn.

De grootste Moslim familie van Nederland.
Troslim

Islamitisch dieet:
Moslimfast

Wat neemt een jonge Moslim meestal als bijbaan?
Een Korantenwijk

Een moslim die geen 70 maagden in het paradijs aantreft
De kloslim

Islamitische fastfood eet je bij
Burqa King

Een moslim met een hengel
Een vislamiet

Per ongeluk de verkeerde buurman onthoofd.
Een Vergislamiet

Speelgoed voor moslimkinderen:
Mekkano

Wat zegt een bekeerde moslim?
Ik ben van m'n geloof gevallah

Vrolijke Islamiet:
Lachmed.

Populair moslimdrankje:
Arabier.

Een serie die over de liefdeslevens van moslims gaat,
The Love Goat.

Populaire tv serie onder Moslims uit de jaren '80
Geitrider.

Toegevoegd na 2 minuten:
waarom lachen turken nooit?...............

zou jij wel lachen dan als je turk was?

-------------------------------------------------------------

Een Marokkaan die een baan wil gaat op een dag op stap naar het uitzendbureau. Hij komt aan op de plek en vraagt "mevrouw ik zoek werk". Zegt de medewerkster, "is goed, je krijgt een al opgebouwde onderneming en een vermogen van een miljoen euro." "Om het af te maken krijg je ook een limosine van de zaak." Zegt de mocro "je maakt een grapje zekr" Antwoord de vrouw, "ja, duhh, maar jij begon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naatje, je hebt vreselijk je best gedaan, en ik moest ook een paar keer lachen, maar dit zijn westerse moppen over moslims. Ik zocht van moslims over zichzelf. Sherpa had er een.
Hier is meer licht

Op een dag verloor de Mullah Nasroedin ergens in zijn huis, zijn gouden ring.
Nadat hij een tijdlang had gezocht en hem niet kon vinden ging hij naar buiten en zocht daar verder.
Zijn buurman vroeg hem wat hij aan het zoeken was.
- Ik zoek mijn ring, antwoordde Nasroedin .
- Waar heb je hem verloren, vroeg de buurman.
- Ergens in het huis, zei Mullah Nasroedin.
- Waarom zoek je hem dan hier buiten ?
- Omdat er hier buiten meer licht is.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit is het verhaal van een Imam die na het vrijdaggebed opstond en de mensen toesprak:

"Ik heb goed nieuws ein ik heb slecht nieuws. Het goede nieuws is dat we genoeg geld hebben voor nieuwbouw van de moskee. Het slechte nieuws is dat het nog in jullie zakken zit."