De vernieuwde Pieterpadgids deel II is op zaterdag 27 februari 2010 op de Fiets en Wandelbeurs in de RAI in Amsterdam gepresenteerd. De gids is uitgegeven door Nivon Natuurvrienden. Deze uitgave markeert de afronding van de meest ingrijpende herziening van zowel de langeafstandwandelroute (LAW 9) als de gids in de afgelopen bijna 20 jaar.

De totale lengte van de nieuwe Pieterpadroute is toegenomen met 12 kilometer. Het Pieterpad is nu in totaal 492 kilometer. Het tweede deel is volledig herzien en er zijn net als bij deel één veel wijzigingen en verbeteringen aangebracht. Het meest in het oog springend zijn de routewijzigingen bij Doetinchem en Roermond. Het Pieterpad doet deze plaatsen niet meer aan. De wijziging bij Doetinchem is onder meer ingegeven vanwege de aanleg van een industrieterrein over het pad. De nieuwe route is hier met een lengte van 21 kilometer de grootste aaneengesloten routewijziging die zich ooit heeft voorgedaan in het Pieterpad. De routewijziging bij Roermond vindt zijn aanleiding in de aanleg van de A73 en de N280. Door de route oostelijk van Roermond te leggen worden kruisingen met de A73 vermeden. De nieuwe routedelen zijn grotendeels onverhard. Het percentage onverharde route bedraagt 55%....

Lees verder op de site!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Van Pieterburen naar de Pietersberg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord op het tweede deel van je vraag: bijna 500 km.
Ze hebben een eigen website: http://www.pieterpad.nl/
Maar daar had je zelf ook op kunnen komen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een aanvulling: op de http://pieterpad.startpagina.nl/ vind je nog veel meer informatie over het Pieterpad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze routekaart kun je zien waar de route loopt:

http://winewalk.atspace.com/html/lijn_ppfs.html