Wat is een fijne stad of dorp in Limburg om te wonen?

Maar waar wel alles in de buurt is zoals ziekenhuis,winkels,bioscoop,restaurantjes,1xpw markt,bibliotheek enz enz

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.9K

Het beste antwoord

ik woon zelf nu 2 jaar in Limburg
wij zijn verhuisd vanuit Brabant naar Limburg.
Van te voren zijn wij een weekeind naar limburg gegaan om van daar uit diversen dorpen te bekijken
zo wisten we waar alles was zoals school ziekenhuis enz
Er is een verschil in noord midden en zuid limburg.
In zuid limburg zijn de huizen goedkoper

Toegevoegd na 43 seconden:
Het ligt eraan wat je wil gaan doen in limburg

Toegevoegd na 15 minuten:
om alle huizen van limburg te bekijken is dit een goede website hebben wij veel gebruik van gemaakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ goed idee,waar ik nu woon in limburg heb ik het wel gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon al in limburg maar heb t gezien hier,je tip om eens een weekendje ergens te gaan kyken is hartstikke goed!! Thanx!

Andere antwoorden (6)

Lottum, het rozendorp van Nederland lijkt mij wel heel mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een ziekenhuis en bioscoop nodig hebt, kom je al gauw uit in de grotere steden.

Persoonlijk favoriet is toch echt Maastricht. Zo een ontzettend bourgondische stad. Veel sfeer en alles wat je nodig hebt. Nadeel is wel dat het wat moeilijker integreren is als je niet uit Limburg komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede vriend van mij heeft voor zijn werk een tijd in Roermond gewoond en was er helemaal weg van: een erg gezellige stad, met alle voorzieningen en een mooie omgeving! Ik kwam er ook graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je er iets meer over vertellen? Ben limburgse maar nog nooit geweest. Ligt alles op loopafstand en waar kun je t beste wonen? (welke wijk ofzo)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken zelf alleen de binnnenstad, erg sfeervol en gezellig, niet te groot, alles op loopafstand. Leuke winkels en restaurantjes/terrasjes.
Woonwijken ken ik niet. Ga er eens kijken, zou ik zeggen!
Maastricht is een topstad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weert is ook erg leuk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weert is een leuke stad. Roermond is leuk en 's zomers zit je lekker aan de maasplassen. Maastricht is heel erg gezellig en je hebt er eigenlijk alles wat je opnoemt. Als je naar de dorpen kijkt, zijn de dorpen die heel zuidelijk liggen zoals, Gulpen, Margraten, Epen, Vaals, Schinnen, Bemelen etc. heel erg mooi, maar wel erg touristisch. De Dorpjes rondom Weert, midden Limburg, zoals Stramproy, Heythuysen, Ell, Beegden, Heel, hebben allemaal een heel actief verenigingsleven, iedereen kent elkaar, dus zou je echt willen integreren, dan gaat dat daar een stuk gemakkelijker. In Noord Limburg, Rondom Venlo is het ook erg mooi en gezellig en zeker ook de moeite waard.

Toegevoegd na 15 minuten:
ik heb even een linkje voor je opgezocht;

http://www.limburg.nl/nl/html/algemeen/overlimburg/Gemeenten/gemeenten.asp