Moet de gemeente die Serious Request/Glazen huis huisvest daarvoor betalen?

Zo ja, naar wie gaat dat geld dan en wat is de motivatie van zo'n gemeente om SR te willen huisvesten? Ik lees er veel verschillende meningen over.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, gemeenten moeten een deel van de productiekosten voor hun rekening nemen. Verder levert zo'n evenement extra kosten op voor politie-inzet, logistiek, etc.

Maar onder de streep worden gemeenten er wel beter van. Extra publiciteit, extra bezoekers die extra besteden, etc.
bamibal
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mogelijk is dat de gemeente leges in rekening brengt en de aansluiting voor electra en andere kosten om de plaats geschikt te maken. Waarschijnlijk is dat niet. Ze zullen vrijwel zeker geen kosten in rekening brengen omdat de gemeente zich graag identificeert met het goede doel. Daarbij komt een hoop aandacht en bezoek en dat is goed voor de lokale economie en promotie van die gemeente.