Wat is jouw levensverhaal?

Wat is jouw levensverhaal, of is dat niet boeiend. Ken je iemand met een levensverhaal? post dat even hier, dat zou ik erg op prijs stellen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ieders levensverhaal is boeiend. Misschien lijkt het minder boeiend omdat je zelf de hoofdrol speelt, of denk je dat het voor anderen niet boeiend is. Elk mens is per definitie boeiend. Ik zal je mijn levensverhaal vertellen in de vorm van een aantal spreuken;

Er zijn maar twee manieren je leven te leiden: alsof niets een wonder is, of alsof alles een wonder is. (Albert Einstein)

De essentie van liefde is: de ander uitnodigen te zijn wie hij is

Wie met mensen omgaat als met pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

Bewustwording: ontwaken, wakker worden, zien wat er gebeurt in je leven, ontdekken wat de samenhang is (C.J. Schuurman)

Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal (Albert Einstein)

Door snel door het leven te gaan, vergeet je niet alleen waar je bent, maar ook waar je heen gaat (Brian G.Dyson)

In een waardevol gesprek is het spreken een gevolg van het luisteren

Met een gesloten hart en geest door het leven gaan, is als het maken van een zeereis over de wereld in het ruim van het schip

Als we niet van richting veranderen, eindigen we precies waar we op afgaan

Niets maakt sneller oud, dan de gedachte dat men oud wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Geboren
Keuzes gemaakt

Dit heeft me gebracht tot wat ik nu ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel hoor, natuurlijk! Maargoed, mijn bewustzijn koos ervoor dit interessant, uniek of mooi te vinden, of om er verdrietig van te worden.
Ik ben mijn levensverhaal nog aan het schrijven... Ik kom er wel op terug als ik het af heb en begraven ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Levensverhaal is een groot woord. Ik houd het bij een samenvatting.

Ontdekt dat je beter weinig goede vrienden kunt hebben, dan veel minder goede vrienden.

Ontdekt dat mensen je aardiger gaan vinden als je niet probeert aardig gevonden te worden.

Ontdekt dat "de toekomst volgt uit het verleden" een drogredenatie is. In werkelijkheid geldt: "het heden volgt uit het verleden; de toekomst volgt uit het heden PLUS de keuzes die je nu maakt". Dat laatste is de crux.

Motto 1: kijk rond, dat is voldoende om je te blijven verbazen en verwonderen.

Motto 2: de werkelijkheid gaat boven de theorie; de werkelijkheid gaat zelfs boven mijn wensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi verhaal. Herken er veel in, vooral het weinig goede vrienden dan veel minder goede vrienden (tegenwoordig ook wel vage kennissen genoemd).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotaluclac, jou 'ruim-van-stof-zijn' komt dit antwoord alleen maar ten goeden.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jinx, bedankt! En wees blij dat ik het bij een samenvatting heb gehouden... ;-)
dat is niet boeiend en te lang voor een antwoord op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mooie van een levensverhaal is dat je het nooit uit kan vertellen, want als het af is ben je er niet meer. Daarom valt er ook nog vanalles van te maken.
Tot nu toe is het voor mij geboren worden en leren over de wonderlijke wereld, en ontdekken hoe ik de rest van mijn verhaal wil laten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
binnenkort kan je mijn boek kopen hahaha daar staat het in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pfff heb je ff....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn levensverhaal is tot op heden niet echt boeiend. Dat gaat zeker weten komen. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wil jij niet weten...

Veel te lang om te vertellen en gaat trouwens niemand wat aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven is wat je er zelf van maakt, terwijl het leven zelf zijn keuzes maakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm zoals de meesten al vermeld hebben: ben nog niet helemaal klaar...

Tot nu toe... eens kijken

Geboren in het pitoreske Oostburg (zeeuws-vlaanderen). In mijn jonge jaren altijd al issues gehad met "mensen" (veel gepest etc). Op een gegeven moment het dubbele licht gezien:

1. Ik wil weg uit zeeland, deze provincie is niets voor mij
2. Computers zijn mijn ding: Ze doen wat ik wil, als het fout gaat komt dat doordat ik iets fout deed niet omdat iemand anders me niet mag of me wilt etteren.

Mede voor school heb ik 2 jaar in Dordt gewoond (ehm) en dat was even net iets te veel voor een boerenl.l

Toen ik nog in zeeland woonde daar op een camping een leuk meisje leren kennen. Na dordrecht naar haar stadje verhuisd (ja hoor jongens kom er maar in met de opmerkingen): Helmond.

Voor mij de ideale plaats: de rust van een dorp met alle voorzieningen van een stad (of heel dicht bij).

Veel gevallen, mezelf vaak pijn gedaan, altijd weer opgekrabbeld en mijn (in tussen tijd ons) hoofd boven water gehouden.

Nu 30 jaar oud, 10 jaar een relatie. Gelukkig en tevreden.

De weg tot nu toe was soms ruw en hard, soms glad en vloeiend.

Veel geleerd en nog steeds lerende