De rijkdom van een land is een gemiddelde. In elk land zijn er mensen die kansen weten te vinden om geld te verdienen, al dan niet over de rug van de armere medemens. Zuur maar waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen in de regering, mensen die olierafernijen hebben, mensen die in het buitenland werken, mensen die een fabriek hebben, mensen die op plaatsen zitten waardoor je met corruptie veel geld verdiend. Zo dus ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dat de rijke mensen de arme mensen uitbuiten. Ook zie je vaak dat de blanken rijk zijn en de zwarten arm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is altijd in een land, hoe arm ook, een groep mensen die de macht in handen heeft. Voor hen is het makkelijker om door uitbuiting van die armen of door corruptie rijk te worden/blijven.
Het omgekeerde zie je ook: armen in rijke landen. Het begrip arm/rijk is relatief, oftewel een gemiddelde.