Wat als er de eerste maandag van de maand om 12 uur een echte ramp gebeurt?

De sirenes zijn weer lekker aan het loeien hier, maar wat als er nu een echte ramp gebeurt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vraag ik me ook altijd af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me too

Het beste antwoord

ik denk dat de sirenes dan doorgaan met loeien, zodat je dan toch wel alert raakt.
Rieneke1
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
woon jij in zo'n uithoek loenie?
hier tuiten m'n oren nog na ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
reageren we wel op het alarm als hij afgaat op een andere dag
laats was er in de omgeving van Eindhoven een brand met gevaarlijkestoffen het alarm ging af maar niemand reageerde
Rieneke1
14 jaar geleden
ja, dat weet ik nog.
ik zou ook niet zo snel weten hoe te reageren.
je kan moeilijk onder de trap gaan zitten met een vergiet op je kop ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ramen en deuren sluiten en de regionale omroep aanzetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord. Mag nog niet plussen, anders had je er zeker één gehad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Loenie: Grappig er heeft er ook ooit één gestaan vlak bij jouw huis. (ik heb op enkele honderden meters van jouw huis op school gezeten en ik heb dat ding vroeger op maandagen echt wel heel vaak horen gaan)
Rieneke1
14 jaar geleden
bedankt feedback! vraag me echt af waar ik die min voor te pakken heb?
zo raar soms :s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel je huidige huis (je woont nu toch "ergens" op de Kol?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd gedacht,dat die krengen zo geplaatst moeten worden,dat iedereen ze kan horen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Nu wonen we lekker heel ver van dat ding vandaan en ik heb hem hier nog nooit gehoord ;)" @Loenie: Of dat nu zo positief is weet ik niet. Dan hoor je hem ook niet als het 'n keer wèl moet ... @Rieneke: +1
Rieneke1
14 jaar geleden
ik hoor er zelfs 2 :)) bedankt rick!

Andere antwoorden (5)

ik zou me dr geen bal van aantrekken, dus waarschijnlijk zou ik het niet overleven. En ik denk dat ik ook niet de enige ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is dat waarschijnlijk wel op de radio of tv te horen/zien. Dan weet je dat het niet de maandelijkse sirene is maar een ramp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb ik een probleem, want ik heb geen tv, en ook geen radio.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een regionale ramp betreft zie je het niet gelijk op alle zenders hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hey Rick.. ik zeg ook niet op alle zenders ;) Ik zou in mijn geval tv oost er op zetten.
Daarom zit ik elke eerste maandag van de maand, standaard binnen met de ramen dicht, van 12.00 tot 13.00 uur.
Als ik vanuit mijn raam, iedereen nog vrolijk buiten zie rondlopen, dan ga ik ook eens de deur uit.
Ik heb toch geen haast, en zeker geen haast om dood te gaan, en zit elke dag rond deze tijd toch thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol; dit is dus echt een +'je waard!!!
Het zou wel heel toevallig zijn als dat gebeurt. Bij ons gingen de sirenes vandaag om 12:05 uur en dan let je toch extra op of ze ook weer snel stil zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is te horen aan de toon van de sirene! Als er geen ramp is gebeurd, wordt eerst het sein "velig" gegeven: Langgerekte tonen, en daarna het sein "onveilig" in de vorm van kortere tonen achter elkaar.
In geval van een ramp worden alleen de kortere tonen (dus het sein onveilig) aangegeven, en niet de langdurige tonen van het veilig-signaal.