In alle probleemstellingen waar men met traditionele oplossingssystemen niet tot een afdoend antwoord komt.
Bovendien is het een goede oefening om de dingen vanuit een ander perspectief te bekijken. Er is te veel bedrijfsblindheid die maakt dat men zelfs met moeite nog disfuncties waarneemt.Daarom is het heel goed dat een out-of-the-box oefening door een extern gespecialiseerd bedrijf. Het gaat hier meer om methodiek dan om inside kennis van het bedrijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Altijd als je bezig bent met oplossingen bedenken. Dat kan in het dagelijks leven zijn, maar ook in vergaderingen over veranderingen van beleid. Bij elk probleem dat je wilt oplossen is het handig om er op verschillende manieren naar te kijken. Zo kun je een weloverwogen beslissing nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het oplossen van problemen.
Bij het bedenken van nieuwe producten.
Bij het analyseren van situaties.
Bij werkzaamheden waar creatie van je wordt verwacht.
Bij het lesgeven
enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In elk geval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je die ene order echt nodig hebt maar de klant om de éen of andere reden maar niet wil tekenen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In alle gevallen...

Want als je nooit over de grens gaat, blijf je altijd in je geboorteland... Letterlijk en figuurlijk... Out-of-de-box denken kan niet iedereen, lateraal denken noem ik dat... Maar als je dat kunt, is dat zeer aan te bevelen... Altijd...

Verleg je grens tot in de oneindigheid, het is mogelijk, je moet het gewoon durven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je creatief te werk gaat