worden we wel is agenten betrapt dat ze zich hebben laten om kopen?

in nederland.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, corruptie komt ook bij de Nederlandse politie soms voor. Politie heeft een speciale afdeling, bureau Veiligheid en Integriteit, die onderzoekt pleegt als er aanwijzingen zijn dat agenten zich inlaten met verkeerde personen of ongewenst gedrag vertonen. Op het moment dat agenten worden geschort of ontslagen en evt juridisch worden vervolgd, communiceert de Nederlandse politie hier open over naar de verschillende media.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat komt voor: De Utrechtse ex-politieagent Mohamed S. is woensdag door de rechtbank in Utrecht wegens omkoping en schending van zijn ambtsgeheim veroordeeld tot 8 maanden celstraf, waarvan 3 voorwaardelijk. De rechtbank vond bewezen dat de 37-jarige S. in twee gevallen vertrouwelijke gegevens uit het politiesysteem doorgaf aan anderen.

In een zaak vond de rechtbank bewezen dat hij zich daarvoor had laten betalen. S. zelf heeft steeds ontkend.

Na meldingen dat S. misschien corrupt was, zette justitie onder meer een nepkoper in. Die zou in mei vorig jaar voor 50 euro gegevens uit het politiesysteem over een bepaald kenteken van S. hebben gekocht. In afgeluisterde gesprekken zou S. daarnaast een kennis hebben verteld dat die gesignaleerd stond in het politiesysteem.

Volgens de rechtbank raakt dergelijke corruptie „het politiewerk in het hart”. Er was een jaar celstraf, waarvan 3 maanden voorwaardelijk, tegen S. geëist. De kennis die hem omkocht, kreeg 3 maanden voorwaardelijke celstraf en 140 uur werkstraf.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21445185/__Cel_voor_corrupte_ex-agent__.html