Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

worden overuren meegerekend in de ww. ?

Worden overuren meegerekend in de ww? Zit zelf in het transport

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Nee, helaas. De W.W. gaat uit van je vaste salaris. Dus geen overuren, geen wachtgeld, geen verblijfskosten enz.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als overuren een structureel onderdeel van het werk zijn, tellen ze wel mee. Als je incidenteel een keer overwerkt, of als overwerk niet "part of the job" is, doen ze dat niet.

Voorbeelden:

Ik heb een contract van 9 uur per maand, maar ik werk al jaren gemiddeld 24 uur per week. Als ik werkloos word, krijg ik WW over het gemiddelde dat ik de afgelopen maanden heb gewerkt.

Mijn ex was zeeman, wanneer hij op zee zat draaide hij standaard 12 uur per dag, 7 dagen per week. Toen hij werkloos werd, werden die uren meegenomen bij berekening van het dagloon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing