Extreem tegen fanatisme en fanatiek tegen extremisten...wat ben ik dan?

Vaak merk ik dan mensen, waaronder ikzelf, nogal fel op fanatici of extremisten kan reageren. Als er een aanslag is gepleegd waar naar mijn idee onschuldige mensen om het leven zijn gekomen, of als mensen enorm ver gaan in hun geloof of idealen en schaden daar anderen door kan ik daar erg verhit over raken. In een discussie kan ik dan enorm fanatiek zijn....maar soms vraag ik me dan af wat ik ben

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (14)

Je bent jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan ben extreem tegen extremisme. of gewoon iemand met een groot gevoel voor rechtvaardigheid met een temperamentje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je een gezond mens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent iemand die duidelijk zijn mening kan uiten.En boos wordt dat deze dingen gebeuren.
Ik ben het met je eens het is ook van de zotte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een anti-extremisme extremist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doorsnee van de bevolking... zie het als een omega: je hebt uiterst links en uiterst rechts die bij mekaar komen daar tussen in zit het het grote midden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt het zelf al, je kunt fel zijn.

Extremisten zijn extremist omdat ze zich op 1 bepaald ding concentreren en daarover geen tegenstand of andere mening dulden.

Als je beschikt over het vermogen zaken te scheiden en zowel bij links als rechts bijv. het doorslaan of het ongelijk of het onrecht te doorzien en daar fel op reageert dan pas je niet in een hokje. Je bent dan een redelijk mens waarschijnlijk, een mens met gevoel voor rechtvaardigheid.

Ben je iemand die zuiver het onrecht bij 1 bepaalde zijde of partij neerlegt dan ben je wel te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent ook een extremist .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die anderen schaden door hun geloof ,dat is misdadig en daar moet men zich tegen verzetten.
Maar zouden er ook atheïstische fanatici kunnen zijn die mensen hun 'n beetje geloof en hoop ,hun ene houvast in het leven willen ontnemen?
Maakt de 'laat ons eten en drinken,want morgen sterven wij' filosofie de wereld zoveel beter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent een goed mens, wel moet je je realiseren dat fanatisme blind maakt. Op dat moment deel je dus veel met de fanatici die je wil bestrijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een prima iemand, met een groot gevoel voor rechtvaardigheid, en gesierd met een gevoelig gevoelsleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die fel reageert op mensen die je als fanatici en extremisten beschouwt. Niks mis mee.
Maar het zou boeiend kunnen zijn eens bij jezelf na te gaan wat het is, dat maakt dat je zo fel wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is echt wel oké als je fanatiek tegen elke vorm van geweld bent.Terroristen en extremisten die ook maar één onschuldige meenemen in de dood verdienen geen greintje krediet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je precies hetzelfde... Maar het ligt nog anders dan je denkt waarschijnlijk...

Jij bent precies zo, maar jij durft het niet te uiten... En die ander die het wel durft te uiten dat kun jij niet hebben, omdat er bij jou een rem op ligt... Waarschijnlijk hebben ze dat eruit gemodereerd uit je leven door je opvoeding... Durf het te uiten en wees extremistisch, want je bent het zelf... En (mogen) zijn wie je bent, uitleven wie je bent levert op, namelijk geluk...