Is de kans op een botbreuk groter,kleiner of hetzelde indien er al sprake is van een kneuzing is ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een kneuzing hebt n.a.v. een val of als je je heel hard gestoten hebt. Is het onderhuids weefsel beschadigd. Je lichaam reageert meteen doordat er weefselvocht vrij komt en daardoor krijg je een zwelling. Zou dit niet gebeuren dan is het bot of gewricht minder goed beschermt en zou de kans op een botbreuk groter zijn wanneer je op dezelfde plek zou vallen of stoten. Echter door het vocht is het bot zo goed beschermd, dat de kans op een botbreuk ongeveer even groot is als als normaal. Probeer maar eens een bult of een zwelling in te drukken (afgezien van de pijn), je zult merken dat dit bijna niet gaat. Dit is het mooie van het menselijk lichaam, het zoekt altijd een natuurlijke oplossing om goed beschermd te blijven voor invloeden van buitenaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kleiner. Alleen al omdat je voorzichtiger wordt en daardoor de kans verkleint dat je een verkeerde beweging maakt.