Ligt er iemand in dit Joodse graf?

Als ik op een Joodse begraafplaats kom zie ik soms het graf van iemand die (bij voorbeeld in 1944) vermoord is in een concentratiekamp. Ik vraag me dan steeds af of die persoon daar wel in begraven zou zijn. Of is het graf symbolisch bedoeld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

als het echt op een begraaf plaats is mag je er van uit gaan dat echt degene in het graf ligt, die op de grafsteen staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, van sommigeoorlogslachoffers zijn er wel degelijk gewoon lichamen.