ik ben gevallen met de fiets, en daardoor is mn ugg kapot gegaan, kan ik nieuw uggs krijgen van de verzekering?

ik zatbom 6 uur s ochtends op de fiets ri mijn werk, en de weg is niet meer verlicht ( bezuinigingen van de gemeente) er staat langs het fiets pad een paal die ik niet heb gezien omdat het donker was. Daar ben ik tegen aan gefiets en al mijnspullen vielen daardoor uit mn tas, ook mijn portomonee ik dacht dat ik hem had opgopgepakt maar later kwam ik er achter dat het niet zo was. Alleen door die val zit er een gat in mijn ugg, ben je daarvoor verzekerd

Weet jij het antwoord?

/2500

Je bent er zelf niet voor verzekerd, maar de gemeente wel. Als je aannemelijk kunt maken dat de gemeente nodeloos gevaar heeft veroorzaakt door een paal in het wegdek onverlicht te laten, dan kan je je schade verhalen. Ik zeg niet dat gemeenten elke paal moet verlichten, maar wel als de omstandigheden zodanig zijn dat er groot gevaar bestaat waartegen je jezelf in redelijkheid niet kon beschermen. Maar als je zelf zonder licht fietste dan wordt het een lastige zaak, omdat je dan zelf aan het gevaar hebt bijgedragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100