ik ben gevallen met de fiets, en daardoor is mn ugg kapot gegaan, kan ik nieuw uggs krijgen van de verzekering?

ik zatbom 6 uur s ochtends op de fiets ri mijn werk, en de weg is niet meer verlicht ( bezuinigingen van de gemeente) er staat langs het fiets pad een paal die ik niet heb gezien omdat het donker was. Daar ben ik tegen aan gefiets en al mijnspullen vielen daardoor uit mn tas, ook mijn portomonee ik dacht dat ik hem had opgopgepakt maar later kwam ik er achter dat het niet zo was. Alleen door die val zit er een gat in mijn ugg, ben je daarvoor verzekerd

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had je je licht aan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kunnen wij je niet zo 1-2-3 vertellen. Dat ligt helemaal aan wat voor een
verzekering je hebt welk pakket je daarvan hebt en bij welke verzekeringsmaatschappij je zit. Het best is om gewoon morgen even je verzekeringsmaatschappij op te bellen en het te vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat heeft het vallen van je portemonnee te maken met je kapotte Uggs? ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Howrse jaa ik had mijn licht aan

Antwoorden (1)

Je bent er zelf niet voor verzekerd, maar de gemeente wel. Als je aannemelijk kunt maken dat de gemeente nodeloos gevaar heeft veroorzaakt door een paal in het wegdek onverlicht te laten, dan kan je je schade verhalen. Ik zeg niet dat gemeenten elke paal moet verlichten, maar wel als de omstandigheden zodanig zijn dat er groot gevaar bestaat waartegen je jezelf in redelijkheid niet kon beschermen. Maar als je zelf zonder licht fietste dan wordt het een lastige zaak, omdat je dan zelf aan het gevaar hebt bijgedragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Ik zie alleen je antwoord twee keer staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet ook niet hoe dat komt. Maar de mods hebben hem al verwijderd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In aanvulling op de verlichting van de paal. Het is wel zo dat de paal goed zichtbaar moet zijn, dus bijvoorbeeld moet reflecteren als je licht erop valt.