Als brandweermannen bij brand eerst langs een paal naar beneden moeten glijden, waarom gaan ze dan niet gewoon beneden zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je patent op aanvragen.. http://www.mkbservicedesk.nl/918/een-europees-octrooi-aanvragen.htm

Het beste antwoord

De grondprijs in met name de stedelijke gebieden is erg hoog. Je krijgt dus vanzelf dat er in de hoogte gebouwd gaat worden, omdat alles gelijkvloers niet te betalen is.

Om snel beneden te kunnen komen, is ooit eens de glijpaal geintroduceerd. Volgens deze link:
http://www.wired.com/science/discoveries/news/2008/04/dayintech_0421
zou de paal in 1878 zijn intrede hebben gedaan. Of dit verhaal klopt is echter niet bekend.

In het verleden zijn er wel ongelukken gebeurd met de paal. Zeker als je met de paal meerdere verdiepingen naar beneden kan gaan, kan een val meteen grote gevolgen hebben. Bij sommige kazernes is daarom de paal inmiddels buiten gebruik gesteld. Wat je ook we ziet is, dat bij nieuwe kazernes je maar een verdieping naar beneden kan gaan per paal. Vervolgens moet je een stukje opzij stappen en kun je met een volgende paal wederom een verdieping naar beneden. Afdalen werkt dus in etappes. Je kan dus ook minder diep vallen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daar staan de auto's geparkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dáár het rollend materieel staat opgesteld....

Toegevoegd na 17 minuten:
met de bijbehorende (diesel) geuren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beneden staan de wagens en alle zware apparatuur.
Niet elke stad heeft ruimte genoeg om alles op de begane grond te plaatsen, dus bouwen ze de lucht in. Maar hebben vervolgens een snelle manier gevonden om snel bij die wagens te kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo gebleven van vroeger uit toen ze nog geen arlarm hadden toen gingen ze boven in de toren op uitkijk staan en rond kijken of er geen brand was tegenwoordig is het goedkoper om boven de garage te leven en beneden te weken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als aanvulling toen de slangen nog met linnen bekleed waren moesten deze na gebruik ook te drogen gehangen worden waarvoor de torens gebruikt werden die bij de brandweerkazernes gebouwd werden deze deden dan tevens dienst als uitkijktoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie aanvulling .
Ze gaan gewoon met de trap.
De glijpalen worden uit de kazernes verwijderd omdat ze niet aan de ARBO normen voldoen.