Ouders gescheiden en recht op studiefaninaciering, hoeveel zou ik ongeveer krijgen?

Ik ben negentien. Ouders zijn gescheiden en heb recht op studiefinanciering. Wat ik me afvraag is of ik recht heb op een aanvullende beurs en hoeveel dit zal zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke opleiding doe je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Redactie medewerker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
MBO Niveau 4
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dat je ouders gescheiden zijn doet niet ter zaken, van beide ouders word naar het inkomen gekeken. Als het zo is dat je met 1 van je ouders geen contact hebt, kan je dat bij duo aangeven. Zij gaan dan een nieuwe berekening maken.

Antwoorden (1)

Of je recht hebt op een aanvullende beurs ligt aan het inkomen van je ouders, hoeveel je dan krijgt ligt óók aan het inkomen van je ouders.

Je kunt het hier zelf (of je ouders) berekenen: http://www.duo.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/wat_is_studiefinanciering/inkomen_van_je_ouders.asp

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie nu dat je op het MBO zit, daarvoor geldt deze link: http://www.duo.nl/particulieren/studiefinanciering/sfmbo/wat_is_studiefinanciering/inkomen_van_je_ouders.asp

Toegevoegd na 4 minuten:
Hieronder zie je een overzicht van de maximale aanvullende beurs die je kunt krijgen (per maand geldig t/m 31 augustus 2013).

Aanvullende beurs mbo: thuiswonend € 318,52 en uitwonend € 338,91

Aanvullende beurs hbo en universiteit: thuiswonend € 231,78 en uitwonend € 252,17

http://www.18ennu.nl/basisbeurs-aanvullende-beurs-en-lenen/