Wat is het nut van fakers?

Waarom je anders voordoen,faken dus.Een faker moet maar alles kunnen onthouden wat hij of zij zegt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het nut van faken is, dat je je anders en dus meestal beter kan voordoen dan je bent. Levert op de korte termijn meestal meer aanzien op. Op langere termijn vallen de meeste fakers meestal door de mand, omdat het inderdaad moeilijk is, om alle leugens te kunnen onthouden.

Het mechanisme is er mijns inziens niet voor niets: soms moet je je anders voor doen, omdat je bedreigd wordt. Het gaat pas mis als je dat te pas en te onpas blijft doen. Meestal hebben ze iets te verbergen: de waarheid. Als ze in werkelijkheid erg onzeker zijn en ze zouden daar open over zijn, vrezen ze dat ze snel misbruikt of gekwetst zullen worden. Dus doen ze zich anders voor. Dat - op de langere termijn - jezelf zijn rendabeler is, geloven ze niet, of ze vinden de weg er naartoe te zwaar of ze kunnen het niet (zonder hulp). Sommigen kunnen niet anders, maar dan heb je het meer over pathologische leugenaars.

Omdat ze der niet eerlijk voor uitwillen komen wie ze zijn en wat ze zoeken. het heeft totaal geen nut. Dat geld ook voor vrouwen die een orgasme faken het heeft geen nut. Vertel gewoon de waarheid want wie liegt moet veel onthouden Toegevoegd na 5 minuten: Gebrek aan zelfvertrouwen kan een reden zijn waarom iemand zich een ander alias aanmeet. Het gaat dan meer om het flirten en de aandacht. Dit soort fakers gaat een ontmoeting altijd uit de weg.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Faker
http://www.sexwoordenboek.nl/faken_nadelen.html

het nut van faken is omdat je niet wilt dat iemand de waarheid over je weet iemand kan er al op jonge leeftijd achter komen dat hij meer op zijn eigen sexe valt en dat dan voor de buiten wereld verborgen wilt houden dus in welke situatie je ook bent het heeft denk ik altijd te maken dat je iets achter wilt houden wat een ander niet mag weten

Het woord faken wordt vaak als negatief bezien (is nep, doen alsof enz), maar ook een nickname is in wezen nep(naam) die je soms kan beschermen tegen gebrek aan privacy, spam etc. Faken, als dit gebruikt wordt om je "beter voor te doen dan" of bv een ziekte voorwenden of ergens persoonlijk gewin uit te halen, ja dan is dit terecht als negatief te bezien en idd zelfs een zieke psyche inhouden ;) Zelf moet ik omwille van mijn eigen veiligheid wel degelijk faken (me voordoen als iemand anders) en dan enkel met een goede reden/doel! Zodra ik getipt wordt en als de Dierenbescherming niets kan doen, of de LID, moet ik geregeld (soms per telefoon) of zelf ergens heen om aan meer bewijsbare materialen te komen. meestal om dierenmishandeling te kunnen aantonen! Zelfde soms ook op verzoek van instanties zoals de kinderbescherming/AMK /maatschappelijk werk enz. Gelukkig geen wekelijkse of dagelijkse gevallen, maar als "undercover" is soms meer te bereiken! Nu schijn ik toevallig een kop en uitstraling te hebben die voor mensen , zelfs in erge crimi-en asokringen, niet snel zorgt voor nog meer agressie of gedoe. Wel kost het me enige tijd voor ik me goed genoeg inleef in de tijdelijke rol die ik moet spelen, het is mijn vuur en gevoel voor vechten tegen onrecht die me dan helpt op gebeid vindingrijkheid ;) Soms is het redelijk creepy als ik 'op pad moet' en zorg altijd voor minimaal 2 mensen die ik vooraf inlicht en me gelijk bijstaan als de klus geklaard kan worden :) Faken KAN dus soms op paar manieren ook zinvol zijn? ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100