Wat is het nut van fakers?

Waarom je anders voordoen,faken dus.Een faker moet maar alles kunnen onthouden wat hij of zij zegt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is het nut van deze vragen? Even uit nieuwsgierigheid?

Het beste antwoord

Het nut van faken is, dat je je anders en dus meestal beter kan voordoen dan je bent. Levert op de korte termijn meestal meer aanzien op. Op langere termijn vallen de meeste fakers meestal door de mand, omdat het inderdaad moeilijk is, om alle leugens te kunnen onthouden.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het mechanisme is er mijns inziens niet voor niets: soms moet je je anders voor doen, omdat je bedreigd wordt. Het gaat pas mis als je dat te pas en te onpas blijft doen.

Meestal hebben ze iets te verbergen: de waarheid. Als ze in werkelijkheid erg onzeker zijn en ze zouden daar open over zijn, vrezen ze dat ze snel misbruikt of gekwetst zullen worden. Dus doen ze zich anders voor.

Dat - op de langere termijn - jezelf zijn rendabeler is, geloven ze niet, of ze vinden de weg er naartoe te zwaar of ze kunnen het niet (zonder hulp).

Sommigen kunnen niet anders, maar dan heb je het meer over pathologische leugenaars.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze der niet eerlijk voor uitwillen komen wie ze zijn en wat ze zoeken.
het heeft totaal geen nut.
Dat geld ook voor vrouwen die een orgasme faken het heeft geen nut.
Vertel gewoon de waarheid want wie liegt moet veel onthouden

Toegevoegd na 5 minuten:
Gebrek aan zelfvertrouwen kan een reden zijn waarom iemand zich een ander alias aanmeet. Het gaat dan meer om het flirten en de aandacht. Dit soort fakers gaat een ontmoeting altijd uit de weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het nut van faken is omdat je niet wilt dat iemand de waarheid over je weet

iemand kan er al op jonge leeftijd achter komen dat hij meer op zijn eigen sexe valt en dat dan voor de buiten wereld verborgen wilt houden

dus in welke situatie je ook bent het heeft denk ik altijd te maken dat je iets achter wilt houden wat een ander niet mag weten