Hoe kunnen de problemen in de probleemwijken het beste worden aangepakt?

Regelmatig lees je in kranten en andere media dat er steeds meer problemen zijn in probleemwijken. Hangjeugd die intimideren en vernielen, werkloosheid, spijbelen, criminalieit. Bewoners worden weggetreiterd en de politie weigert om op te treden. Jongeren die wel willen worden meegesleurd in de criminaliteit. Wat is de oplossing om dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Hard antwoord, verwijderen en alles wat er bij hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderen? Daarmee verplaats je het probleem toch alleen maar.
Ik denk dat er door de gemeente geinvesteerd moet worden in het bouwen van iets waar die jongeren terecht komen. Natuurlijk zit het ook in het karakter van die jongeren om zich te gedragen zoals ze doen, maar het zal ook een deel verveling zijn. Geef die jongeren iets waar ze zich mee kunnen vermaken en wat dan nog belangrijker is; betrek ze bij de bouw of aanleg ervan. Bij ons is ook een keer op een veldje een doelpaal neergezet en die heeft niet lang rechtop gestaan..
Als jongeren betrokken waren geweest bij het maken van die doelpaal, op welke manier dan ook.. dan waren ze er denk ik voorzichtiger mee geweest. dan is het een deel van hunzelf.
Ook denk ik dat een stuk begrip zal helpen. Niet dat ik veel begrip heb voor vernielingen, intimdaties en criminaliteit hoor!! Maar als je alleen maar met het vingertje gaat wijzen zal het er absoluut niet beter van worden. Dan gaan ze alleen maar door en misschien nog wel erger dan dat ze voorheen deden. Ze moeten ergens verantwoordelijk voor worden en ze moeten weten waar ze aan toe zijn. Er moeten duidelijke grensen gesteld worden. Niet opgedrongen, maar samen opgesteld. Ook denk ik dat een jongerenwerker, die gewoon de straat op gaat om met de jongeren in gesprek te gaan een erg goede actie is.
Ik denk dat je met deze punten al een klein deel kunt verbeteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begrip lost bijna elk probleem op, maar dit is er een waar de wereld al eeuwen mee worstelt. De kneep zit hem er in dat het probleem zichzelf in stand houdt: brave mensen verlaten probleemwijken en probleemmensen komen terecht in leegstaande woningen – dus in die probleemwijken. En ALS een wijk opgeleukt wordt en de probleemmensen verhuizen, dan verplaatst het probleem zich.
Het probleem zit niet in de wijken, maar in de mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel hard aanpakken en geen pardon. Schade en vernielingen terug laten betalen en wel gelijk. Desnoods moeten ze verplicht een lening afsluiten. Ouders keihard aanpakken. Officiele aanklacht en bij de 2e keer de bak in of verplicht te werk stellen (zonder inkomen) voor een lange periode. Bij buitenlanders na 3 keer verblijfsvergunning innemen en het land uit (zonder kans op terugkomen) met de hele familie.
Het is hard, maar als het zo niet wordt aangepakt wordt het alleen maar erger. Wie niet wil luisteren, moet maar voelen.