Welke tijd ( tijden ) zijn binnen 5 jaar te halen op de 500m sprint bij het schaatsen ( mannen en vrouwen )

Is de huidige mens ( en komende 5 jaar )hierin op zijn maximale kunnen aangekomen?
Nu gaat het mij om seconden en niet tienden en honderdsten van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Er ligt uiteraard érgens een grens. Geen mens zal de 500m in tien seconden kunnen schaatsen, ooit. Maar ik denk wel dat het nog steeds iets sneller kan, hoewel dat steeds minder gaat worden. Het is immers een afvlakkende curve, die tijdswinst.

Vroeger dacht ik, toen Eric Heiden aan het schaatsen was: o mijn god, die man is ongelofelijk. Niemand zal ooit nog aan zijn tijden kunnen komen. Als Eric Heiden vandaag mee zou doen zou hij op zijn best in de alleronderste regionen eindigen - ik denk dat hij zich niet eens zou kwalificeren. (Het allereerste wereldrecord was 50,8!!).
Er zal altijd nog wel weer wat innovatiefs worden uitgevonden (denk aan de schaatspakken, de klapschaats, etc.), maar op een gegeven moment houdt het op. Gevolg: een wereldrecord zal langer blijven staan, en als het gebroken wordt, dan zal het met slechts honderden van seconden zijn.

Maar als concreet antwoord op jouw vraag: ik denk dat 33.9 (mannen) en 36,8 (vrouwen) op een hooglandbaan een reële mogelijkheid is binnen nu en vijf jaar. Seconden kun je echt wel vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bij goed ijs denk ik 34 rond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je praat over seconden , dan zal er niet veel veranderen in 5 jaar, omdat 1 sec op de 500 meter een
wereld van verschil is.
Misschien zitten de mannen over 5 jaar op 33.7 sec.
De vrouwen op 36.7 sec.