Wat doet een Concept Developer?

Als ik dit opzoek lees je er weinig of geen uitleg over.
Maar wat doet een Concept Developer bij (bijvoorbeeld) Adidas?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Voordat een product (bijvoorbeeld een app) op de markt komt, gaat het door een aantal fases heen:

- Research
Onderzoek doen naar de doelgroep, bepaalde functies die de app kan gaan krijgen, gebruiksvriendelijkheid, kleurgebruik, vormen, enz.

- Concept
Het uiteindelijke idee voor de app krijgt in deze fase een gezicht. De informatie voor het samenstellen wordt gehaald uit de research, om weloverwogen keuzes te kunnen maken wat er wel in komt en wat er niet in komt.
Wel is het zo, dat het concept omschreven in 1 zin moet kunnen passen op meerdere producten (bijvoorbeeld een app en een bordspel die op elkaar aansluiten)

- Design
Het uiterlijk van de app word hierin bepaald. Aan het einde van de fase ligt er een ontwerpdocument, waar alle onderdelen van het idee aan moet voldoen (kleurcodes, vormgebruik, enz). Ook word in deze fase de zogenaamde "back-end" uitgeschreven. Wat gebeurd er wanneer iemand op dat knopje drukt en welk scherm moet hij/zij dan komen te zien?

- Productie
De onderdelen uit de concept-fase en de design-fase worden hier samen gevoegd en verwerkt tot een werkende app: het product. Hier komt veel programmeren bij kijken, de rest is namelijk al vastgesteld in de vorige 2 fases.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ik met dit hele verhaal nog vergeten ben te zeggen, is dat de concept-developer zich bezig houdt met de 2e fase: het concept. Hij/zij bekijkt wat er allemaal mogelijk is en verwerkt de onderzoeken. Een concept-developer kan in een team werken (samen werken ze alle fases door) of alleen in opdracht van een opdrachtgever. Dan steld de concept-developer een document samen met een uitgewerkt idee, waarvan de opdrachtgever dan zelf kan beslissen of hij dat idee verder wil uitwerken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Deze doet onderzoek naar de volgende ontwikkeling op de markt.
Concept is ontwerpen
Developer is ontwikkelaar
Lees bron.