Slecht slapen, te kort slapen.

Te weinig koffie :)
(Geintje hoor, maar is voor mij wel een opstarter.)

Begin de ochtend met een wandeling, daarom zijn honden zulke heerlijke huisdieren, de frisse lucht geeft gelijk energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een waar woord,niet alleen s,morgens maar s,avonds,effe de frisse lucht in houd je fris.+1

Andere antwoorden (2)

Je moet je dag indelen,voor zover dat gaat.
Ik heb mijn vaste ritme elke morgen.
Om 6 uur op,de krant lezen en koffie.
Dan heb ik als ik om 8 uur de deur uit moet nog genoeg tijd om verschillende dingen op mijn gemak te doen.
Kan de wasmachine nog laten draaien,en rustig een tijd achter GV zitten.
Het is maar net hoe je de dag zelf indeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
inderdaad, lekker de tijd nemen, +
Het kan zijn dat het ritme dat je aanneemt niet je eigen ritme is. En daar hebben heel veel mensen last van.
Het merendeel van de samenleving is avondmens, wat wil zeggen dat men laat op gang komt en energie heeft om tot laat door te gaan. Echter is de samenleving traditioneel geënt op ochtendmensen, degene die vroeg naar bed gaan en vroeg opstaan.
Tegenwoordig wordt dit verschil steeds meer aanvaard door een sterk offensief die in Denemarken begonnen is. Daar hebben ze een verenging gestart genaamd b-society ( ten opzichte van de a-maatschappij, een term die daar gebruikt wordt voor mensen die voor dag en dauw op moeten staan zoals boeren ) en is de eerste b-society school al gestart waar de schoolbel om 10 uur 's ochtends rinkelt in plaats van 8 uur 's ochtends.