Mag ik eten bij de voedselbank halen, in de naam van mijn moeder?

Mijn moeder heeft sindskort te horen gekregen dat ze recht heeft op eten van de voedselbank. We eten al dik 11 jaar het "afval" (lees : groente die al wat oud is, of door een raar plekje niet meer te verkopen is) van de groenteboer, dus dit lijkt me echt een uitkomst. Echter gaat ze er niet heen om wat voor reden dan ook. Kan ik in haar naam het eten ophalen? Heb ik daar bepaalde papieren voor nodig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je waarom je moeder dit niet doet? Wil ze niet, uit schaamte of vindt ze het niet nodig, of zijn er praktische problemen bijvoorbeeld? En - ook belangrijk - heb je al besproken met je moeder dat jij wél heel graag gebruik zou willen maken van de mogelijkheden van de voedselbank? Misschien stelt je moeder haar mening bij (als dat de reden is dat ze niet gaat) als ze zou weten hoe jij erover denkt.

Het beste antwoord

Hallo Eloines, wat fijn dat jullie die mogelijkheid nu krijgen. Ik heb een jaar van de Voedselbank gegeten, was er ook zo blij mee en ik heb toen ook meegemaakt dat mensen het niet zelf kwamen ophalen, maar soms bijvoorbeeld door volwassen kinderen inderdaad lieten ophalen en soms door vrijwilligers, omdat ze het niet zelf konden of wilden, genant voor de buren...

Je kunt met de papieren van je moeder [waarschijnlijk van Maatschappelijk Werk met daarin een aanvraag van Maatsch.Werk voor je moeder om wekelijks bij de Voedselbank een pakket te mogen ophalen] naar het afhaalpunt gaan, daar heeft ze bericht voor gekregen. Let op welke dag het is, in mijn tijd was het op donderdag of vrijdag. Neem ook je ID kaart [of paspoort] mee, want ze moeten kunnen zien wie jij bent.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Neem ook een paar grote boodschappentassen mee, je moet het overhevelen uit een grote krat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je op zijn minst een machtiging van je moeder moet hebben, maar neem gewoon contact op met de voedselbank. Zij kunnen het je uitleggen
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al gedaan. Ik wacht op hun antwoord maar ik hoop dat iemand op GV er ervaring mee heeft zodat ik vandaag of morgen nog kan gaan. (Of niet)
Ja hoor Eloines ; wanneer jou moeder een briefje schrijf met haar goedkeuring hierop, en daarna haar handtekening; en het liefst ook nog haar telefoonnummer; dan komt dat allemaal perfect in orde meisje.
Ik hoop dat jullie leven hierdoor iets dragelijker word!!