Iemand op Marktplaats wil een product van mij kopen en vraagt nu om mijn bankrekeningnummer om het geld over te maken. Kan ik die veilig geven?

Toegevoegd na 15 seconden:
Of kan iemand hier kwaad mee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
77.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dit is veilig, zelf heb ik dit al meerdere keren gedaan. Ze maken het geld over en dan kan je het opsturen. Let op: Niet opsturen voordat het geld is overgemaakt!!
bamibal
10 jaar geleden
Let wel op dat je niets verkoopt aan iemand uit het buitenland die een hoge prijs voor je product biedt!
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Een vraag als dit heb ik zelf ook een hele tijd geleden gesteld, misschien kan je nog iets met die antwoorden :-) http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/veiligheid/bied-ander-koop-bekende-website.358071
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de reacties, extra dank voor HeerVoldemort :)

Het beste antwoord

Je rekeningnummer kun je geven. Daar kan een ander, zonder bijkomende gegevens, niets mee doen. Is ook op veiling-advertentiesites niets ongebruikelijks. Gewoon je naam, nummer, adres geven. Niets meer!

Als je het echt niet wilt, kun je, zonder je eigen gegevens prijs te geven je zending 'onder rembours' verzenden. Dan betaalt de ontvanger de koopprijs + de rembourskosten aan de postbode. Jij krijgt later het geld via de PostNL terug. Die rembourskosten zijn al gauw een Euro of 11. Voor goedkopere artikelen nogal wat. je moet dan je pakje onder rembours aanbieden op het postkantoor.

Iemand op het net schreef:
"Ikzelf geef, als ik bijvoorbeeld Marktplaats gebruik voor de verkoop, WEL mijn nummer, maar alleen als er een paar E-mails hen en weer zijn gegaan en ik een goede indruk van de ander heb. Ook wil ik altijd het telefoonnummer van de koper hebben. Ik bel dan even. Dan heb je, mocht het scheeflopen, in ieder geval een naam+een E-mailadres+een werkend telefoonnummer. Meer kun je bij verkoop op internet niet wensen."

Hopelijk heb je er wat aan. Je moet altijd voorzichtig blijven.

Je kunt het e.e.a. checken op het net.

http://marktplaatsoplichting.nl/
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

Lees ook ervaringen van andere mensen
http://forum.fok.nl/topic/1783576
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Adres is niet nodig. Naam en rekeningnr zijn voldoende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je gelijk in! Dank voor deze correctie ;-)

Andere antwoorden (1)

Dat is geen enkel probleem daar is een bankrek nummer voor bedoeld
onder normale omstandigheden
je hoeft je adres enzo niet te geven maar hij wel

Als je het vermoeden hebt dat de koper gewoonweg te veel voor je product wil geven ?
dan zou ik iets voorzichter zijn maar je bankrek kan je gewoon geven zonder gevaar
hij kan daar tenslotte niets mee dan behalve geld storten
is de koper geen nederlander ? zie ook de veilig handelen tips op marktplaats zelf
ga niet in op western money gedoe en zo.
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
ik zou dat pas geven in de mail die daarna komen
aangezien je als verkoper eerst zijn adres moet krijgen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij moet je geld overmaken naar iemand van wie je maar mag hopen dat je het artikel krijgt. Ik geef dus zo mijn adresgegevens als iemand bang is voor het overmaken. Daar is niets gevaarlijks aan ofzo. Inderdaad: nooit met mensen uit andere landen in zee gaan, daar is teveel rottigheid van gekomen, ook niet via paypal enzo. Ze halen het spul maar in hun eigen land.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, als je wat meer ervaring krijgt kun je het wel uitfilteren maar de meeste mensen verkopen geen producten die daar ook niet te koop zijn. Ik vind het ook nogal een gedoe, versturen naar het buitenland maar het gaat gewoon om alle dingen die fout gaan via Engelse banken etc en uit Nigeria en weet ik veel. Gewoon oppassen en eerst wat ervaring opdoen.