Waarom worden dagen als: moederdag,valentijnsdag, etc...... maar 1 keer per jaar gevierd ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

omdat dat zat is.daarna is er weer plaats voor die andere commerciele feesten: Kert, Sinterklaas, etc.

Toegevoegd na 21 seconden:
Kert=uiteraard Kerst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

omdat dat speciale dagen zijn,.
als je het elke week zou vieren dan is het niet speciaal meer.
bovendien word het ook wat te duur als je zo vaak een kado moet kopen of te vaak ergens op visite moet

Toegevoegd na 5 minuten:
maar als jij je moeder of je vriendje op een andere dag wil verassen dan moet je dat zeker doen, dan is het wel extra speciaal omdat ze het niet verwachten.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel raar van die min niks mis met dit antwoord toch ?
Omdat je ook maar een keer per jaar je verjaardag viert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er al genoeg van die commerciele dagen zijn

Toegevoegd na 6 minuten:
en het geld groeit niet op mijn rug
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je tien keer Valentijn viert zouden mensen kunnen gaan denken dat het iets commercieels is, om die reden geven ze de andere dagen andere namen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn mening is....schaf die dagen af...zorg iedere dag goed voor de medemens en verras ze regelmatig met een extraatje....en niet alleen op een daarvoor gekozen datum...
er is trouwens ook vaderdag-opa en oma dag-dierendag-vrijwilligersdag-secretaressedag-gehaktdag-wasdag-pff..allemaal onzin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag, dacht ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@muts52: voor mij is het bijv. elke dag moederdag
en inderdaad, je hebt speciale dagen niet echt nodig
je kunt er altijd wel bij stil-staan.
Omdat er maar 365 in één jaar zitten. Er moeten namelijk ook dagen overblijven om al die leuke en onnutte dingen,die je met die dagen cadeau geeft te verdienen,de zogenaamde werkdagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze maar 1 keer per jaar voorkomen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Helder en overzichtelijk, B ! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi :)
Omdat het commercieel is geworden en een officiële dag van is gemaakt.

In wezen zou het elke dag moederdag kunnen zijn of valentijnsdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zijn de commerciële verplichte 'geef geschenken feestdagen'.

Je bent nog er nog een vergeten: Het feest van het lugubere,'Halloween'!

Nee niet aan mij besteed,maar is las vele valentijntjes en moederdagskes in,in een jaar,nee niet op een verplichte dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
somige personen hebben hun eigen feestdagen.
of de normale feestdagen meerdere keren per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die ene dag wordt iets/iemand even speciaal in het zonnetje gezet, in principe niks mis mee.
het is maar net welke eventuele andere of diepere betekenis je er zelf aangeeft.
de commercie probeert er met of zonder succes wel een voordeel uit te halen. ook hier bepalen wij weer zelf of we er iets mee doen of niet.
en moederdag bijvoorbeeld, is het voor mij elke dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het waardevole dagen zijn.
Moeer dag is een speciale dag gemaakt voor meoders en vader dag ook valentijsndag kerst passen.
Het is special gemaakt omdat het iets bizonders is