Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom heeft een voertuig van de belastingdienst een zwaailicht? en blauwe strepen, ik dacht dat alleen de politie die mag hebben?

ik zag vanmiddag een voertuig van de belastingdienst, en het viel me op dat hij zwaailichten had ( waarom? alsof ze met spoed wanbetalers moeten aanpakken,) en ook had hij blauwe schuine strepen net als een politie auto, ik dacht dat het verboden was om deze te hebben als je niet bij de politie hoort... ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antoni
12 jaar geleden
Lijkt me een auto van de Belastingdienst waarmee smokkelaars op Schiphol en in de havens worden gevolgd en gearresteerd.
Antoni
12 jaar geleden
Er worden verder ook bij uitgebreide politiecontroles auto's gebruikt van de Belastingdienst voor het controleren van de betalingen van de Motorrijtuigenbelasting. Overigens vind ik via Google alleen maar afbeeldingen van auto's van de Belastingdienst met ORANJE zwaailichten. Voor ORANJE zwaailichten gelden weer andere regels dan voor BLAUWE zwaailichten.
Antoni
12 jaar geleden
Van de foto's bij post 210 en post 212 op dit forum http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9815.200 betwijfel ik overigens of het ORANJE lichten zijn... Misschien is de bewering hierover in mijn vorige reactie wel onjuist en hebben ze (toch) blauwe lichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel meer voertuigen met striping en blauw zwaailicht dan alleen van de politie (of marcheusee) De landmacht heeft enkele van die voortuigen in het kader van ICMS (Intensivering Civiel Militaire Samenwerking )
Denk hierbij bijvoorbeeld aan CBRN voertuigen (verkening van "gevaarlijke" stoffen (bv sarin)
Kijk dit linkje maar eens;
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6653.200

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Deze ambtenaren zijn zgn. B.O.A.'s ofwel Buitengewoon Opsporings Ambtenaren. Zij hebben in veel gevallen dezelfde rechten als politie agenten. Zij zijn alleen niet gerechtigd een wapen te dragen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing