Fietsen overlast op de voetpad,waar kan ik aangifte doen?

Elke dag na schooltijd,fietsen de schoolieren op het voetpad,ik liep paar keer met mijn 70 jaar oud moeder uit het ziekenhuis,en wij moeten via die genoemde voetpad terug naar huis,ik vond het gevaarlijk,ik voelde een keer bijna heeft aangereden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K

Antwoorden (6)

bij de politie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overlast kun je altijd aangeven bij het plaatselijk politiebureau of op nummer 0900-8844.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie bellen en hier een melding van maken en vragen of ze hier eens naar kunnen kijken of in de gaten houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan in dit geval beter even bij de gemeente aankloppen en je probleem voorleggen aan de wijkregisseur (of iemand die hierover gaat) en vragen of ze maatregelen kunnen treffen die het fietsen op het voetpad tegengaat. Wellicht kunnen ze een paaltje neerzetten of een bloembak. Of het fietspad verbeteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve de al goede tips zou je ook eens bij de school kunnen binnenstappen en het aankaarten

Niet dat zij het helemaal kunnen helpen maar ze kunnen de leerlingen er wel op wijzen
12 jaar geleden
Bij de politie kun je aangifte doen, vervolgens een klacht indienen bij de gemeente.
Maar neem van mij aan, ze zullen naar u luisteren, en eventueel een rapport schrijven en vervolgens zal er geen tot weinig actie ondernomen worden!

Misschien heeft het wel effect om een brief te sturen naar de des betreffende school, en het probleem voorleggen.
Misschien kunnen ze de scholieren een beetje aansturen om een andere route te kiezen!

Waarschijnlijk zit er weinig anders op dan dekking zoeken als de school uitgaat, want in het verkeer lijkt de jeugd van vandaag wel hersenloos en super egoistisch.

Als vrachtwagenchauffeur heb ik al menig leven gered van dat soort verkeers deelnemende scholieren die dachten dat ze makkelijk onder een trekker oplegger combinatie door konden. Ik wil ermee zeggen ze blijven jeugd en eigenwijs!