Mag een HBO opleiding eisen om iets in te leveren op papier?

Wij moeten van onze docent ons project uitprinten. We mogen die niet inleveren op een USB-stick.

Omdat het meer dan 300 pagina's is vinden wij het belachelijk dat we voor deze kosten moeten opdraaien.

Volgens mij is dat dus ook niet toegestaan. Ik betaal schoolgeld en volgens mij moet dat alles zijn wat ik uit moet geven. Als iemand hier een wet of regelgeving over weet dan hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tot voorkort was het heel normaal dat je je projecten op papier aanleverd. Die kosten zaten toen ook niet in het college geld. Waarom zou de nieuwe generatie wel dit voordeel hebben?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hebben ze op de HBO geen faciliteiten om het uit te printen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vreemd dat er tot nu alleen nog over de kosten worden gesproken... Denk eens aan al dat papier! Als je uitgaat van 100 studenten die voor een bepaalde studie een project van 300 pagina's fysiek in moeten leveren praat je al over 30.000 A4tjes. Dat is toch van de gekke!! Al helemaal in dit "digitale"tijdperk... Reacties als "in mijn tijd moesten we dat ook gewoon doen, dus waarom jullie niet" is al helemaal onzin natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is tegenwoordig heel normaal, pakken met printpapier gingen bij ons erdoor per maand tijdens de HBO opleidingen van de kinderen. Vaak moest het en op papier en digitaal aangeleverd worden. Waarom zou dat niet mogen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Crea omdat dat geld kost en slecht is voor het milieu. Ik denk dat de leerkracht liever niet met laptop al die dingen na zit te kijken maar lekker met een stapel papier. Dat kan de enige reden zijn.
Veel docenten lezen niet graag zoveel op een apparaat.
Erna55
9 jaar geleden
Ik verbaas met er wel over dat je een project van 300 pagina's moet schrijven.
Ik neem aan dat dat wel een type- foutje van je is.
Erna55
9 jaar geleden
Wil je nog vertellen of je echt de opdracht hebt gekregen om een project van 300 bladzijden te schrijven ? Een scriptie is meestal rond 30 bladzijden. Zelfs een promotieonderzoek is geen 300 bladzijden ( zonder toevoeging van alle enquete of andere externe onderzoeken )

Antwoorden (1)

Ja, dat mag hij eisen.
Je kunt niet van hem verwachten dat hij voor iedere leerling moet uitzoeken met welk programma en met welke versie, hij de werkstukken moet bekijken.
Vaak is het zo dat er dan bagger op het scherm komt, en moet hij weer naar een passend programma zoeken. Dat is niet zijn taak.
Als je het op papier inlevert kun je zelf beoordelen of er staat wat je bedoelt.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee Reddie, slecht argument. Docent kan namelijk eisen in welk programma het moet worden aangeleverd en weigeren als dat niet gedaan is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verder is daar nu juist pdf voor bedoeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het met Pelle eens dat pdf juist bedoeld is voor het inleveren van een scriptie. Het kan dan later eventueel naar de bibliotheek doorgesluisd worden.
Maar bedoelt vragensteller echt het inleveren van een project of een scriptie.
Het begeleiden van projecten is een vak op zich, misschien dat daar het misverstand ligt.
Een ingeleverd project kan veel blz bevatten met alle bijbehorende bijlagen.