Wie heeft er voorbeelden van verborgen ´boodschappen´ in welke ´informatie´ dan ook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Hier heb je een paar verborgen boodschappen op logo's

http://www.graphicdesignblog.org/hidden-logos-in-graphic-designing/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Iets waar we elke dag mee te maken krijgen zijn de verborgen reclame-uitingen tijdens tv programma's bij de commerciële omroepen.

Mooi voorbeeld vind ik de serie Baantjer. Elke aflevering weer tikken de hoofdpersonen quasi nonchalant een Yakult naar binnen. Ongemerkt blijft dat merk dan toch in je gedachten hangen. Precies de bedoeling van de reclamejongens.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Lukas 10:18 en dan terugvertalen naar hebreeuws (de Bijbel)

Staat wie de anti-christ is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je dat, ken je hebreews dan ?
De 'richtvlieg' in een urinoir.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek maar eens op 'fnord' op Google. Dit is trouwens niet echt hoor, maar wel grappig. Onderdeel van 'operation mindf*ck'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een aflevering van Kabouter Wesley komen nieuwe boodschappen tevoorschijn als te tekstballonnen verdwijnen.
Voorbeeld: onderstaande clip op 26sec.

De telefoon gaat --> toon je gat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reclame over printerkosten.
Hij deed voorheen de reclame van cup a soup, nu heeft hij ook die groene beker in zijn hand en doet een klein stukje ongemerkte soep reclame erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt goed verborgen dan:
Op iedere geprinte pagina staat een code geprint welke niet zichtbaar is voor het menselijk oog.
De code is geprint in gele puntjes welke verspreid zijn over de gehele pagina.
De informatie geeft exact aan door welke printer de pagina geprint is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een voorbeeld van verborgen boodschappen vind je in:Steganografie
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Steganografie is het verbergen van informatie in onschuldig ogende objecten en is onderdeel van cryptografie. Steganos betekent in het oud-Grieks verborgen, en graffein schrijven. Sinds de komst van digitale bestanden voor beeld en geluid, heeft de steganografie een enorme opleving ondergaan.

Vergelijkbare dingen zijn ook mogelijk met muziek.

Een ander voorbeeld is dat er in oa de VS een tijdje bioscoop films geweest zijn waar 1 op de tig beeltjes een reclame boodschap bevatte. Dit werkt in op het onderbewustzijn waardoor je zonder het zelf te beseffen zin in een product krijgt.

Nog een voorbeeld is het toevoegen van bepaalde geuren aan kinderspeelgoed waardoor mensen als ze volwassen zijn een onderbewuste voorkeur voor producten hebben waar die geur ook in zit.