Kwebbel, misschien is rustig stilzitten ook wel helemaal niks voor jou.
Misschien heb je wel meer energie dan je lief is en zou je af en toe eens moeten " ontladen" . Lekker uit je dak gaan is ook een vorm van ontspanning. De stereo op tien en dansen op je favo muziek bijvoorbeeld.. of een pittige sport. Alles wat jou " uit je hoofd" en in contact met jezelf brengt is een vorm van ontspanning.. de een gaat liggen, de ander stapt op de fiets.

Succes!

:)
Gee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (12)

een rustig plekje op zoeken
je ogen dicht doen en dan diep adem halen en dan krachtig uitademen

Toegevoegd na 1 minuut:
een goede plek is in de badkamer de deur dicht

Toegevoegd na 2 minuten:
het beste gaat het als je gaat liggen handen naast je lichaam

Toegevoegd na 3 minuten:
op de site staan diversen oefeningen in mp3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, normaal adem halen. Als het lichaam zich ontspant wordt de ademhaling vanzelf dieper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerste even een paar keer diep adem halen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...da's een goed idee.
ik heb lang geleden een cursus yoga gedaan, vraag me geen details over de precieze naam en vorm :)
ik heb dat als enorm ontspannend ervaren.
na afloop lag je gewoon even te liggen, en regelmatig vielen er mensen in slaap.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt mij wel leuk, maar durf dat niet 123 te doen;-)
Het lijkt me heerlijk om eens zo ontspannen te zijn.
Net zoals je profielfoto trouwens;-)
Die is ook lekker ontspannen zeg!
Mooi beestje..
Rieneke1
14 jaar geleden
jammer dat je dat niet durft joh.
ook niet in het buurthuis?
daar worden soms ook dit soort cursussen gegeven, en is laagdrempelig.
of zoek op internet, of kijk bij de slegte.
ik wens je rust toe :) dank voor de complimenten, dat is moos, m'n jongste, en idd onverstoorbaar :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja klopt , naast mij lag zelfs een vrouw enorme winden te laten ,dan kon je mij weg dragen..... maar ik heb er veel baat bij gehad. Echt een aanrader!
Rieneke1
14 jaar geleden
hahaha josephina, nee toch?? :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hhaha ja ze was helemaal van de wereld hhaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rieneke, ik ben jaloers op jou Moos;-)
@Josephina. LOL!
Traag langzaam ademen vanuit de buik en niet vanuit de borstholte.Als u dat doet dan moet u meegaan met die adem daar ter plaatse.U laat zich dragen door zulke adem van daaruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dingen die je jezelf oplegt lukken ook niet goed. Je moet je daarin ontspannen wat jij leuk vindt. B.v. naar muziek luisteren, of dansen, of een boek lezen, er zijn vele mogelijkheden. Het is voor iedereen verschillend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals Rieneke al adviseerd, meld je aan bij yoga oefeningen , ik heb dat 23 jaar geleden gedaan, en pluk daar nog steeds de vruchten van op een moment dat ik het even nodig heb. Het zijn ademhalings technieken die je kan leren, om tot rust te komen. En echt te ontspannen. Je leert ook je spieren te spannen en weer los te laten. Heel af en toe doe ik dat als dat even nodig is. Je kunt gedachtens dan ook even loslaten. Je leert het met yoga oefeningen. Kijk eens bij jou in buurt om het 1 avond in de week te doen. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
nog een yoga-klant, heerlijk he :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja op zijn tijd even een stukje bewustwoording van STP en NU even ontspannen...... het is net zoiets van leren fietsen je verleerd het nooooit meer.
Naast genoemde ademhalingsoefeningen kun je ook in ontspannen houding één voor één je lichaamsdelen aanspannen en vervolgens ontspannen. met nadruk op dat laatste natuurlijk.. en neem je tijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het leren leven in een mentaal ontspannen positieve toestand, geheel vrij van alle stress negativiteit en obsessie.
Over leren intens genieten van je
bestaan en hierin de zin van je bestaan te ervaren. De site wijst de weg
naar leven vanuit een innerlijke opgeruimdheid en
mentale onbevangenheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontspannen doe je het best als je naar jezelf gaat kijken... Ga zitten en kijk dan naar jezelf en kijk of je goed zit... En dan ga je na welke spieren er allemaal gespannen zijn en alle spieren die je tegenkomt die gespannen zijn, laat die los... En controleer weer opnieuw of je spanning tegenkomt en laat weer los... Ga zo door en blijf zo doorgaan tot er ontspanning is in het hele lichaam en verblijf daar...

Kijk op momenten weer of alles nog ontspannen is en verblijf weer...

Door zo te doen maak je alles los en op den duur doe je dit automatisch... En maak er een spel van, betrap jezelf op spanning...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herhaling.

Je bent al zo lang niet ontspannen, stil zitten. Dat heb je niet in een keer weer opgelost.
Dus elke dag gaan zitten. En elke dag jezelf een compliment geven dat je het weer langer hebt volgehouden. Dat je diepere ontspanning hebt gekregen.

Stapje voor stapje.

Je kan ook eens een meditatieclubje vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ontspanningsoefeningen van Jacobson. Zoek bij google. Daar vind je de oefeningen met de instructies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om je lichamelijk te ontspannen zijn er allerlei oefeningen te vinden waarmee je je ademhaling en spieren leert ontspannen.

Om je geestelijk te ontspannen kun je gaan mediteren of zo, maar je kunt ook lekker uit je dak gaan. Welke vorm voor jou het beste is weet jezelf het beste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-rustig stilzitten
-rustig ademen
-tussen de in- en uitademing
is een pauze: daar! gebeurt het
-daar is heel even maar: niets

probeer het, ontdek het
suc6 met oefenen.