in principe van je af. Een zegelring werd vroeger wel gebruikt om lakzegels te maken. als je een autoriteit was
Als je hem verkeerd om hebt dan is het zegelmerk dus op zijn kop.
Dat is de praktische reden van van je af dragen.
het is tegenwoordig niet echt een nuttig functie meer
dus het maakt niet uit.
maar bedenk wel dat je een zegel ring draagt om te
"bling blingen"" ;) toch ?
dus van je af is toch je van het ;p
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik denk naar jezelf toe. net als een horloge zeg maar
14 jaar geleden
Dit is geheel naar eigen smaak, wil je dat anderen het kunnen lezen of vind je het van belang dat je het zelf kan lezen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen van je af. Maar dit vind ik prettiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoort hem naar je toe te dragen, in mijn familie dragen alle mannen een zegelring, de letter altijd naar zich toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de etiquette regels staat dit als draag norm

Zegelring
Een zegelring bevat het gegraveerde familiewapen. Vroeger gebruikte men de ring om een document te 'ondertekenen' door het wapen in de lak te drukken. Een ring met een gladde steen, ook wel 'tegelring' genaamd, is dus fake. U draagt slechts een zegelring wanneer uw familie een zegel of familiewapen heeft. En als u ouder bent dan veertig. Voor die tijd moet eerst nog maar eens bewezen worden of u de familienaam waardig bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan beide.
De ring kan naar boven of naar beneden gedragen worden; het laatste kan betekenen dat de persoon getrouwd is.

Het dragen van een zegelring is een lang bestaande traditie bij vooraanstaande geslachten in Europese en sommige andere culturen. In hedendaags gebruik wordt de zegelring over het algemeen aan de pink van de linker of rechter hand gedragen, afhankelijk van het land. In Frankrijk, Nederland en Duitsland wordt de ring gedragen om de ringvinger van de linkerhand, in Zwitserland om de ringvinger van de rechterhand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan beide.
voor meer info zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Zegelring
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger diende die ervoor om een stempel te zetten (een zegel dus). Volgens de oude tradities draag je hem dus met het wapen van je af omdat je je hand voorover buigt zodat je ondersteboven een zegel kon zetten. Hierdoor kwam de zegel er op de goede manier te staan (aktes, brieven).