EMDR helpt niet volgense de psycholoog zal dit dan een effect hebben in mijn zaak tegen de tegenpartij?

EMDR helpt dus niet, zal de tegenpartij mij dan minder smartengeld geven of iets is hier ook enig bewijs van?

Weet jij het antwoord?

/2500

Op google. Wat ik ervan begrijp is, dat het een therapie is om mensen tot verwerking te laten komen van bepaalde nare ervaringen. Laten we zeggen PTSS-en. Als de methode aanslaat zal dat voor u gunstiger uitpakken in die zin dat u er rustiger onder blijft en er beter mee om kan gaan voor zover het uw inwendige ik betreft en dat u in staat zal zijn op een plotselinge 'ontmoeting' van een stress veroorzakende toestand of persoon (ook verbaal) beter anticipeert of u ervan distantiëert. U zegt dat uw psych. heeft gezegd dat het niet helpt. Dat lijkt een conclusie dat na een of meerdere behandelingen, waarbij vooruitgang inmiddels duidelijk waarneembaar had moeten zijn er toch geen gunstig resultaat is. Of de psych. maakte de opmerking omdat hij in dat proces geen heil ziet en het u afraadt.In het laatste geval is een second opinion te overwegen. Is dat ook niet aan de orde dan is de rechtsorde daar om ingeval van schuld van derden, oorzaak en gevolg tegen elkaar af te wegen. Is er sprake van schuld, dan zal de rechter een vonnis uitspreken en de schuldenaar de verplichting opleggen, u in welke vorm dan ook , geheel of ten dele schadeloos te stellen. Afhankelijk van uw beleving zal blijken of u het daarmee eens zal zijn of niet. Ik denk niet, dat het niet ondergaan van de EMDR therapie, van invloed is op de juiste strafmaat. Wel kan uw verdediging van de eis tot schadevergoeding minder doeltreffend worden verwoord en als u geen of geen goede advocaat heeft kan dat gevolg hebben dat de schuldvraag minder prangend is en de uitspraak navenant. De rechter zou dan wel eens een gunstiger vonnis ten opzichte van de tegenpartij kunnen uitspreken. Ik denk niet dat er bewijs is dat iemand met EMDR therapie -op grond daarvan- een gunstiger vonnis kreeg toegewezen, dan iemand zonder deze therapie Ik wens u in elk geval sterkte en beterschap.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100