Kleine kinderen moet je niet in bed laten slapen naast oude mensen. Dat zou ongezond voor een kind zijn. Fictie of feit en waarom?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb het over oude mensen... Dus zeg 80+

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Dat is fictie, want er is geen enkel bewijs ervoor dat het niet mag... Wij hebben de kinderen allemaal (4) in ons bed laten slapen zolang ze dat wilden, en we stoorden ons niet aan de kinderen die bij ons in bed lagen... Wij hebben heel gezonde kinderen, dus het heeft er niet aan gelegen... Het is fictie... Als een kind bang is dan is het bij de ouders slapen het veiligste dat een kind kan overkomen... Waarom geef je dat het kind dan niet? Ik zie geen enkele reden om dat niet te doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wel een plus van mij, ik deel je mening +, ongeacht hoe oud degene is bij wie het kind slaapt.
Het gaat ero
dat jonge kinderen kunnen stikken als zij bvb dekens over zich heen krijgen. Of jij draait perongeluk erbovenop.
Je gevoel zegt dat je kinderen dicht bij jou veilig zijn. In het ledikant naast je bed us dichtbij genoeg.

Toegevoegd na 9 uur:
Oude mensen.

Ze zeggen ook dat als je zwanger bent je niet naar een begravenis moe. gaan.
Het heeft allemaal met bijgeloof te maken.
Voorbeeld
het kind zal sterven wanneer hij in zijn eerste jaar zijn spiegelbeeld ziet.

Het kind zal binnen het jaar sterven als hij naast een ouder iemand ligt die het leven laat.

Lariekoek en apenkool
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat lijkt mij onzin.
toen ik klein was en ik logeerde bij 1 van mijn oma`s sliep ik ook wel eens bij hun in bed.
ik ben niks ongezonder van geworden hoor:)
14 jaar geleden
Dat hangt er helemaal vanaf welke band de kinderen met die persoon hebben en in welke lichamelijke staat de persoon van +80 zich bevindt.Bij de meeste tachtigplussers die ik ken(en dat zijn er beroepshalve heel veel) zou ik geen klein kind willen bij in dat bed leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fictie, omdat het nergens opslaat. Ongezond is het niet, wel opvoedkundig slecht.