Wat zijn de verschillen tussen de studie Sociologie en ASW (Algemene Sociale Wetenschappen)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

Een ervaringdeskundige aan het woord:

Het verschil is eigenlijk dat sociologie een discipline is (al gespecialiseerd)..en bij asw krijg je verschillende disciplines (psychologie, sociologie, politicologie etc). In het eerste jaar krijg je eigenlijk van alles wat, is ook een algemeen jaar. Vanaf het tweede jaar kies je een minor (in een van de disciplines), en een domein (soort thema). Maar ook dan nog blijft het een interdisciplinaire studie. Je leert om die verschillende disciplines te integreren en toe te passen op actuele problemen.